Fjärilar fyllde hela rummet


fjarilarDetta hände också i min barndom. En kväll när jag skulle sova fylldes plötsligt rummet upp av fladdrande fjärilar. Jag stirrade fascinerat på dem, men plötsligt flög de rakt emot mig och jag blev rädd, och drog täcket över huvudet. Och där låg jag gråtande och darrade tills jag försiktigt kikade fram, och då var de borta.

I efterhand har jag lärt mig vad fjärilen betyder som symbol sett. Den är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan. Den står för ”pånyttfödelse och transformation”. Den är också en mycket gammal symbol för själen och för livet självt.

Denna upplevelse påverkade mig enormt starkt, och jag minns den som om det vore igår…

2 thoughts on “Fjärilar fyllde hela rummet

  1. Intressant historia, själv ser jag också fjärilen som en symbol för pånyttfödelse sen en bild dök upp i mitt huvud som jag var tvungen att måla, jag är konstnär och jag försökte få ner bilden på duken precis så vacker som den var i mitt huvud. Jag målade fjärilar och även en puppa för att förtydliga symboliken av pånyttfödelse. Jag målade ett porträtt av mig själv i mitten där jag svävade som om jag dansade i luften omringad av dessa fjärilar och även orkideer.

  2. Hej, Sandra!
    Tack för din kommentar. Din tavla blev säkert väldigt vacker, skulle ha varit roligt och intressant att få se den.😀
    Fjärilen är ju ett otroligt starkt tecken, och den fascinerar verkligen med sin skönhet.

    Ha det gott! / Rozie

Kommentera

