Hälsningar från andra sidan


100_0914

Min förre make, vilken jag var gift med i c:a 10 år blev plötsligt sjuk i cancer, vilken hade satt sig i höger lunga och spridit metastaser till hans hjärna. Det gick inte att operera, och den 10 januari 2003 besegrade cancern denne envise man.
När han hade varit avliden c:a en vecka började det hända saker i mitt hem. En kväll, när jag satt och löste korsord, samtidigt som TV:n stod på, bytte den plötsligt kanal till ”Spin City”, vilken var en av hans favoritserier. Det var bara det att fjärrkontrollen låg på bordet denna gång, och ingen höll i den! Förbryllad slog jag tillbaka till det andra programmet. Senare samma vecka, precis när jag hade gått och lagt mig för att sova hände något konstigt igen. Jag låg på sidan i dubbelsängen. Plötsligt gungade jag till, precis som om någon hade lagt sig bakom min rygg. Ett frasande ljud hördes, som om någon lade sig tillrätta och låg och tittade på mig. Jag låg helt stilla, och trots att jag aldrig blev rädd, så ville jag inte vända på mig. Jag kände mig inte riktigt ”redo” för det jag eventuellt skulle få se. Det har även senare hänt konstiga saker i den lägenheten. Till och med min nuvarande make, Tomas kan bekräfta detta, då ju även han har upplevt någon slags ”närvaro” där.

26 thoughts on “Hälsningar från andra sidan

  1. Rozie!! Nu har jag läst alla dina inlägg här….och jag är helt tagen!! Vad otroligt mycket du har gått igenom….vilka upplevelser du bär på!!
    Jag får känslan av att du varit lite ensam…att du valt att inte prata så mycket om dina andliga upplevelser. Jag känner ju igen endel upplevelser från mitt eget liv. De liknar varandra en hel del!!

    Du blev ensam med ett litet barn. Nu fick jag gråta lite…..Han fick väl veta snart nog, i andevärden, att han tyvärr måste göra om sin läxa en gång till…

    Fantastiskt fint skrivet och tack för att du delar med dig av alla dina upplevelser!!
    Gigantisk kram!!!

  2. Måste bara säga att detta är ett vackert ställe att vara på!! Fina bilder och texter som utstrålar både värme och kärlek….skrivna av en modig kvinna, med en vacker själ!!
    Så….kram igen!!

  3. Såklart att det var din förra make som var och hälsade på! Han ville nog bara se att du hade det bra.
    Det händer ju saker som är svåra att förklara på något annat sätt än att någon från ”andra sidan” har kommit för att hälsa på.
    Du får säkert fler tillfällen att ”se” den som har kommit tillbaka,även om du inte var redo nu.
    kramen

  4. läskigt detta….
    jag har aldrig varit så mottaglig mot det okända.
    jag är nog lite rädd av mej, det är kanske det som spärrar.

    min mamma är känslig mot sånt….när min lillasyster omkom…så började min lillasysters speldosa sätta igång sej själv, bara så där…. i många år, jag tror att den gör det ännu ibland…

    ha dä bra

  5. Ett svar till er alla, och tack för era fina kommentarer:

    Jo, det finns mycket mellan himmel och jord som kan vara svårt att förstå. En sak är dock riktigt säkert… de är med oss och vakar över oss, och de vill ej att vi ska vara ledsna.

    Kram från Rozie

  6. Visst.
    Vad ska man behöva göra för att få dom å förstå..hm.
    Läser ditt inlägg här ovan och får gåspluppar över hela kroppen.
    Visst var det med all säkerhet din ex man som kom förbi🙂
    Jag var med om en liknande sak när jag var 17.
    Min dåvarande pojkvän (första kärleken) sen tre år tillbaka avled hastigt i en hjärnblödning.
    Han brukade spela keyboard/synth och hade spelat in ett band som jag satt och lyssnade på efter hans bortgång.
    Ju mer jag lyssnade desto sorgsnare blev jag över att han var borta. Då plötsligt stängs bandet av… bara bandet men inte steron, och bandet var inte slut.
    Jag visste med en gång att det var han som på något sätt inte ville jag skulle sitta där ensam och lyssna på hans band och bli så ledsen…
    Andra saker har hänt i livet, men historierna blir för långa att berätta här🙂

    Kramis

  7. Hej.

    Fantastiskt! Man blir väldigt tagen av att läsa detta! Självklart var det din avlidna make som ville visa att han fortfarande existerade.

    Han bad säkert om ursäkt på sitt sätt. Annars hade han nog SPÖKAT för dej på ett obehagligt sätt.

    På andra sidan, där de som verkligen ”gått över” är, finns inga av de sjukdomar eller de mänskliga svagheter eller andra lidanden vi dras med i jordelivet, helt säkert.

    Även en psykopat som skadat så många i jordelivet, får då se tillbaks på det liv han/hon levt och rättar till det inför ‘Den Stora Kärleksfulla Kraften’ – inför ett ‘rättvisans domarskrank’, där ingen döms. Men måste se tillbaks på sitt liv. Det tror jag.

    Det liv vi lever nu är endast början på något stort och vackert som kommer fortsätta i evigheter.Detta liv vi nu lever är bara en jämmerdal där vi testas av någon anledning som vi inte vet nu. Kanske är vår uppgift att i detta liv leva så fint och kärleksfullt, så att vi i slutet har balanserat upp det goda och det onda inom oss. Gjort ett bokslut.

    För alla har vi en god och en ond sida inom oss. Det är vår uppgift att inse det och med alla medel fostra oss själva i både tanke, känsla och handling att bli så fina och ärliga människor vi bara förmår. /Kramar

    (Kao har fatat klart;) – den saken är klar)

  8. Har du fatat klart nu? hehe😉
    (internt skämt mellan mej och Kao utifall läsarna undrar. Jag mobbar inte felaktig stavning!)😉

    Jag är säker på att han kom för att titta till mig och se att jag hade det bra. Det känner jag djupt inom mig.

    Visst är det som du skriver att vi har alla en god och en ond sida inom oss. Det är en evig balansgång att bearbeta sig själv. Alla har vi ett ”ego” inom oss, vilket vi ständigt ”göder”, och den andra delen av oss är ”jaget”, alltså ”den andliga delen” av oss. En del kallar det för ”själen”, andra väljer att kalla det för ”den inre rösten”, ”magkänslan” eller ”samvetet”. Även kallat ”överjaget”.
    ”Kärt barn har många namn!”😀

    Hur man lever sitt liv kommer återspeglas senare, och det sägs att det efter ”övergången till andevärlden” kommer visa oss vilken verkan vårt handlingssätt haft på vår omgivning. Det sägs att vi även kommer att känna deras känslor, dels när vi gjorde gott mot dem, och även när vi behandlade dem illa. Men vi kommer inte att bli anklagade av någon annan. Det är vi själva som agerar ”domare” mot oss själva. Vi kommer att förstå att vi gjort fel, och den insikten får oss att ångra vårt handlingssätt.

    Ha det gott! Kram, kram!

  9. Sorry, men detta ”köper” jag INTE!😉
    Jag var inne och kollade på olika videos, om de ”kändisar” 8) som skulle ha återkommit för att berätta! Och jag ställer mig otroligt frågande till dess äkthet!
    Detta verkar bara vara en ”uppvisning i skådespeleri”, och ingenting annat!

    Ha, det gott, Josef! / Rozie

  10. Ja, du! Vad ska man säga om detta?!

    Det jag menade var, att en person – vilken tror sig ha kontakt med: Ingmar Bergman, Adolf Hitler, Marilyn Monroe, Nostradamus, Elvis Presley (vilken påstod sig ha hamnat i en demon-dimension, vilken han ej valde själv), samt Moder Teresa – bland många kända personligheter, DETTA tycker jag verkar vara något ”spektakulärt”! Det är precis som om JAG skulle påstå mig ha kontakt med t.ex Cleopatra! Hur pass trovärdig skulle jag uppfattas vara då?!

    Konstigt att denna ”22-åriga späda varelse” lyckas vara en ”magnet till den andliga kändisvärlden”, där de står på kö för att ge sig tillkänna, en efter en! Det tycks verka så i alla fall!

    Jag personligen uppfattar då Sture Johansson – med sin ”enkle Ambres” mer ”trovärdig”, trots att det i nuläget inte går att ”bevisa någonting” över huvud taget. INGEN (nu levande person) har det ”egentliga svaret” på vad som händer efter döden, medan många faktiskt har ”uppfattningar, vilka passar ens EGNA värderingar”!

    Givetvis står det var och en fritt att SJÄLV välja VAD – eller VEM man ska anse som ”säker källa”, ingen annan kan göra det åt en…
    ”Tack och lov!” skulle jag vilja tillägga!

  11. Jag har fem barnbarn under 7 år – så jag tror jag skall visa någonting av det här för någon av dom – och se vad jag får för svar på min egen fråga ovan…💡

    Måhända kan det vara så att det finns lika många svar på det här – som det finns MedMänniskor på jorden = ca 6,5 miljarder, kanske…💡 😉

  12. Tycker jag verkar som en utomordentligt BRA idé! Delge mig gärna svaren då du fått dem, skulle vara intressant! Barn är mer ”klarsynta” och ”oförstörda” än vad vi vuxna är!😉

  13. Tjenis!
    ja att det finns mycket kreti och pleti i denna bransch är ju inget nytt.
    Att kändisar skulle ge sig till känna på detta vis är det roligaste jag hört på länge. Inte vet jag om jag är korkad men jag inbillar mig att när vi kommer till andevärlden så upphör denna fåfänga som kändisskap och att det är själens medvetande som träder fram istället, om dessa kändisar visar sig på detta vis är ju i så fall bevis på att de inte kommit över till andevärlden🙂 Eller är det ett utmärkt tillfälle för kändiskåta ” medium ” att få uppmärksamhet, pengar och eget kändisskap?????????????????
    Å denne som satt fast i en demondimension? jag tror ju inte denne i huvud taget skulle ha en chans att komma igenom och meddela sig för om han är så stark skulle han kunna ta sig därifrån.

    Jag efterlyser sunt förnuft, vad nu det är🙂

  14. Tack, Helena för din kommentar!🙂
    Det är precis det jag menar också, fast du belyste det ur en annan synvinkel. Min uppfattning också är att det INTE råder något ”kändisskap” i andevärlden. Önskan av att vara kändis är något som vi egoistiska, ärelystna människor SJÄLVA har skapat för att vi har ett stort behov av att synas och avgudas av en ”trånande omgivning”. Andevärlden är bra mycket visare än så, och besitter stor andlig kunskap, vilken vi nu levande varelser inte ens kommer i närheten av!

    TACK!😉

  15. ”Barn är mer “klarsynta” och “oförstörda” än vad vi vuxna är!😉 ”

    Jo… – Rozie – om det synes Wi vara helt överens.

    Hoppas att jag kommer ihåg att delge Dig svar/svaren – för jag har en del teflon i min biologiska hjärnDator.🙂

  16. Ja precis och vi är inte menade att ha den kunskapen heller, för vad är då meningen med livet. Men när vi sedan går över så är allt fortfarande inte solklart utan skolan fortsätter där oxå och förhoppningsvis har vi större ödmjukhet inför vad vi gjorde med våra liv när vi var här på jorden., så att vi i nästa liv kan göra andra erfarenheter om inte så får vi upprepa tills vi löst de mönster vi sitter fast i.
    Det är tragiskt att det finns människor som skor sig på att lura andra, fast samtidigt så har ju alla människor eget ansvar för vad de låter andra göra mot dom. Och är det inte just bristen på eget ansvar som ligger till grunden för väldigt mycket av problemen i vårt samhälle idag????????
    Att vi vill skylla vårt dåliga mående , våra problem och trauman på andra istället för att agera vuxna och ta ansvar för våra liv.

  17. Josef, du får ursäkta, men VARJE gång jag klickar på dina länkar, vilka hänvisar till din sida och det du skrivit där, så HÄNGER sig min dator och uppför sig ”konstigt”!😦 ”Programmet svarar inte”, säger ett meddelande! Och jag får svårt att gå ifrån din sida, jag ”fastnar” där! Detta händer faktiskt VARJE gång! Vad handlar detta om egentligen?, kan man fråga sig. Bäst är nog att avstå i fortsättningen, innan datorn kraschar helt…

    Helena, jag är helt överens med dig i det du skriver! Inget att tillägga!😉

    See you!🙂

  18. Tack för tipset Rozie !

    Jag har själv märkt den senaste veckan – att när jag klickar i min egen blogg – från ett ställe till ett annat – så tar det mycket längre tid nu än tidigare.

    Jag skall per omgående kontakta supporten på wordpress.com om saken. Något/någon har strulat till det på min blogg IGEN ! – för femte gången (tror jag) på de ca tre år jag har haft den.

    Igen – Tack för tipset Rozie…🙂

  19. Tror du någon eller något har strulat till det på din blogg? Om det är så, då vore det väl säkrast att du ”stänger ner den” och startar en annan i stället! Detta verkar oerhört ”skumt”, och tyder på att du ”har något olämpligt” liggandes dolt där! Jag menar, när det ställer till en massa ”konstigheter” för både dig – och dem som besöker din blogg, då är det inte helt OK, eller hur! Finns roligare saker än att datorn kraschar!

  20. Nja… – Rozie – jag tror varken det ena eller det andra egentligen – än så länge – men lite konstigt kan det synas vara. Såvitt mig känt så har ännu ingen dator kraschat p g a besök hos mig.

    Det här fenomenet att det bara ”rullar och rullar” – kan också hänga samman med att det modem och den router man själv har – behöver nollställas = man drar ur elkontakterna till dem – och väntar med att återstarta dem ca 10 minuter. Det kan också hänga samman med att det bredbandsbolag man har – behöver göra en omstart på sin server.

    Såvitt jag känner till så ”läcker” all sådan här utrustning ”skräp” in i sig själv – och därför blir det då och då nödvändigt med sådana här omstarter.

    Så att byta till en annan blogg hjälper nog föga – oavsett vilken orsak som kan ligga bakom sådant här. Jag vet ej – men jag kan tänka mig att wordpress.com helt enkelt bara ”släcker” ned min blogg – och sedan startar om den igen.

    För något år sedan så klagade en av mina besökare på att min blogg var trög (vilket då wordpress. com fixade) – och nu har Du gjort detsamma. Ingen annan har klagat just nu – och enär jag har en hel del besök varje dag – så borde flera ha gjort så – ifall det är något som drabbar alla besökare så illa som det har drabbat Dig.

    De övriga tre gångerna så har det varit så att Akismet fått någon outgrundlig anledning till att spamma mig på hela wordpress.com (jag kunde ej ens komma in på min egen blogg vid ett av tillfällena).

    Ifall det då var ett rent tekniskt fel – eller någon som känner till knepen för att lura Akismet-datorn till sådant – har jag ingen aning om. Dock – Akismet-personalen är snabba på att rätta till sådant när det inträffar.

    Hoppas att Du fått lite mera ”kött på benen” om det här. Det kan ju kan drabba vem som – som är mycket aktiv på nätet – och det är jag, för det är min hobby som folkpensionär – enär jag inbillar mig att mitt harvande på nätet kan bidra till att mina fem barnbarn under 7 år – och alla andras med för den delen – kan gå en MedMänskligare värld till mötes – än den jag själv har levt mitt vuxenliv som yrkesaktiv uti.

    Naivt, kanske… – men så tänker jag i vart fall… 😉

Kommentera

