Himlen öppnade sig


himmelJag var även väldigt mörkrädd som barn, minns jag. Varje kväll när jag skulle sova bad jag aftonbön, för då kände jag mig tryggare. En gång blundade jag och bad intensivt till ”min barndoms Gud”, att han skulle beskydda mig, och jag sa i bönen att jag ville ”göra hans vilja”, och tjäna honom i hela mitt liv, om han bara ville vara så snäll och ge mig beskydd. Plötsligt, under mina stängda ögonlock såg jag ”molnskyar”. Så öppnades dessa och en klarblå himmel skymtade fram, och lysande strålar spreds ur denna öppning. En underbar fridfullhet spred sig inom mig och jag vill minnas att jag somnade. Detta minne har etsat sig fast, och ännu i denna dag är denna upplevelse lika stark som då, när jag var liten. Jag är fullkomligt övertygad om att jag just då fick känna av andevärldens ovillkorliga kärlek. Och detta har stärkt mig genom livet. Vi är absolut inte ensamma! Och vi behöver inte vara rädda, vilket så som många är idag, när det gäller ”det mediala planet”.

Jag ”såg” även mycket annat som ingen annan såg. Och detta följde mig under många år framöver. Och jag minns hur rädd jag blev vid dessa tillfällen, när jag var barn. Men den rädslan finns ej kvar hos mig längre.

Kommentera

