Kvinnan i rummet


dark-lady

Ett annat minne från när jag var liten var när jag sov i samma rum som mina föräldrar. Jag var så liten så det räckte att sätta ihop två fåtöljer mot varandra. Och där låg jag. När jag vaknade en natt stod en vitklädd kvinna lutad över mig vid fotändan (ryggstödet på fåtöljen). Jag antog att det var en kvinna med tanke på det halvlånga håret, fast det kan ju lika gärna ha varit en man, förstår jag idag, nu när jag vet att vi bl.a har hjälpare och guider som vakar över oss. Men det visste jag inte då. Jag blev såklart rädd och började skrika. Mor och far vaknade och tände lampan. Men då var gestalten borta. Men denna gång påstod de att jag ”bara hade drömt”, men jag visste att det inte så var fallet. Det hade verkligen hänt! Kanske mor sa så bara för att lugna mig, så kan det naturligtvis vara. Men innerst inne visste hon, det är jag säker på.

Vid andra tillfällen kunde man höra slammer av disk, som när någon diskar, fotsteg mm. Även min bror hörde det, men gjorde inget väsen av det. Idag ”tror han ingenting”. Och ingenting ”ser” han heller. Men det är väl knappt väntat. När jag för ett antal år sedan tog upp om vad jag upplevt, log han med ett snett leende, och hans sambo ”gjorde narr av mig”. Idag väljer jag nog bättre vilka jag berättar det för.

Kommentera

