”Vid Gladbäckens Magiska Vatten”


gladbackens-vatten-copy

GLADBÄCKENS NATURRESERVAT:

I folkmun ”bäckehuvve” En botaniskt intressant ravin som visar oss Hälsinglands näst största källa vad gäller vattenmängd. Till synes från ingenstans, året runt, rinner friskt och klart vatten fram här.

Enligt ”gammal folktro”, skulle ”fäste-folket” vandra hit och dricka bäckens vatten, för att få ett lyckligt och långt liv tillsammans …

img_4880821c22fc9

Tomas & jag dricker dess mytomspunna vatten

För ett par år sedan, då vi gifte oss, åkte vi hit och drack av vattnet, inte för att vi är ”skrock-fulla”, utan mest för att det ”hör till”…

2 thoughts on “”Vid Gladbäckens Magiska Vatten”

  1. Vad härliga ni är tillsammans!! Fint med en liten ritual som visar att man verkligen VILL leva sida vid sida….alltid!!

    Nu prenumererar jag på Dig:) Himla käckt, tyckte jag!! När du skriver ett inlägg här, så ser jag det på Google och klickar mig direkt hit in till dig!! För mig, som inte har varit så länge i data-världen, verkar det fantastiskt:)

    Tusen kramar till Dig!!

  2. Ja, DET var ju smart att man kan göra så! =O)
    Har aldrig testat det själv…
    Tusen kramar tillbaka till dig, Eva! // Rozie

Kommentera

