Precis som livet självt


ljusdal

ljusdal-kl-800

I går morse. Klockan var 7:58, och jag var på väg till jobbet. Himlen var flammande röd, och snön gnistrade kall, likt ett eget universum av stjärnkristaller. allting andades ”stilla julstämning”, en förhoppning om kommande sagolik jul. Idag råder blixthalka, då det nu har blivit varmare igen. Borta är all ”sagostämning”. Människorna går likt kurande skuggfigurer, och blickar bistert ner i marken, rädda för att tappa fotfästet. Tänk, så det förändras dag från dag. Den ena dagen är ej den andra lik. Den ena dagen råder harmoni.Den andra dagen råder kulen  stämning.

Vädret är precis som livet självt – nyckfullt…

10 thoughts on “Precis som livet självt

  1. Ja, det är verkligen trist. Mörkt, halt och kulet. Man ”fryser ända in i märgen”. Vi behöver ju ljuset så väl.

  2. HEJ

    jag försöker att lägga in kommentarer på din blogg på aftonbladet….
    och skriver in koden men jag kommer inte med….
    antagligen så blir jag inte noterad på nåt sätt.
    jag får kanske skriva på denna blogg….

    ha dä

  3. Hej, du!
    Aftonbladets blogg kan vara lite knepig ibland. Skrev du koden med STORA bokstäver eller med små? Det gör faktiskt skillnaden! För det ska vara stora.

    Önskar dig en trevlig helg!

  4. SÅ FIN BLOGG!!

    Här ska jag krypa in varje dag och läsa… känner stämning direkt! Tack för att DU delar med dig av din blogg…
    kram
    Nallil på aftonbladet.. fast där är jag ju inte längre.. hehe

Kommentera

