Hon stirrade in i kristallkulan, och vad såg hon?


och-da-sag-hon

Var det sina egna tankar, drömmar, förhoppningar och önskningar hon såg? Men sedan blandades dessa känslor med rädsla, ovisshet och farhågor, men även någonting mer. Och denna ”sanning” hade hon burit hela tiden inom sig själv, djupt i sitt inre, utan att se den! Så plötsligt stod det helt klart:

Man ska aldrig grubbla på det som varit. Detta kan vi inte göra någonting åt. Ej heller oroa oss för framtiden, utan hellre fokusera på nuet, för endast nuet kan påverka hur vår framtid blir – precis som det välkända ordspråket säger:
”Som man sår får man skörda”…

 

Rozie

9 thoughts on “Hon stirrade in i kristallkulan, och vad såg hon?

  1. ja, kloka ord.
    men det är svårt att släppa det förflutna ibland.
    krisar det i livet då ploppar dom opp till ytan och
    ställer till besvär…..

    men nu är det ett nytt år….bara att blicka framåt =)

    ha dä

  2. Ja, det är lätt att fastna i det gamla. Krävs stor vilja att ta sig ur det, och det kan vara svårt att vara i nuet det är lätt att man bara blickar framåt istället för att ta tillvara på stunderna.
    Kramen

  3. marie: Ja, visst kan det vara svårt att släppa det förflutna, men om vi inte gör det, blir vi ”stående på ett ben” – utan att kunna ta oss vidare i livet. Det sägs att ”Av erfarenheten blir man vis!” och det stämmer. Även av dåliga erfarenheter tar man lärdom, och man tar sig starkare ur krisen än vad man var innan man gick in i den. Viktigt att ”leva i nuet”, då kommer även framtiden att te sig lättare…

    Ha det gott!

    trollpackan: Ja, det är lätt att fastna i det gamla. Måste ta mig själv i kragen ibland!😉
    ”Räkna de lyckliga stunderna blott!”, heter det ju och så borde vi också göra!

    Kramen till dig från mig!

  4. vad är det som händer i aftonbladetsblogg =(
    nu förstår jag varför jag lämnade det.

    som vanligt så kan jag inte kommentera hos dej, jag använder stora bokstäver, jag har t.o.m använt små =)

    jag tycker att det är så hemskt med mobbing på bloggar…..hemskt.
    om ändå de som utsätter andra för mobbing, visste hur mycket de sårar….

    • Ja, det mobbas hej vilt. Och det är Anna/sjusan som är måltavlan. Någon från Metrobloggen har trakasserat henne under en längre tid. Dessvärre valde hon att lämna AB-bloggen, för hon orkade inte stanna kvar, och jag förstår henne. Vi har nu startat en Clean Blog där med hjälp av en kille med nickname Dongen. Det är han som är initiativtagaren till detta nätverk mot mobbing på bloggen.
      Kan du inte svara på min AB-blogg? Konstigt! Eva el. Harmoni på AB-bloggen kan inte vara inne hos mig på WordPress-bloggen! Vad är det med er, egentligen?! Är ni allergiska mot mig?😉

Kommentera

