Indigenous Native American Prophecy (Elders Speak part 4)


Ytterligare tänkvärt för oss alla…

24 thoughts on “Indigenous Native American Prophecy (Elders Speak part 4)

  1. Hej Rozie.
    De är så förnuftiga, naturfolken. De vet det här med andligheten, de känner den är vakna för den sen barndomen. Här i väst stänger vi den ute.

    (Har haft ett helvete för att komma in på min egen blogg här på WP, har inte skrivit något idag och fattar ingenting hur det funkar). Har lagt in bilder idag, ungefär samma som på AB-bloggen, men kan inte hitta dem:(

    Jsag tycker det är jättekrångligt. Det blir inte bättre av att jag har 2 bloggar här, skulle vilja flytta över en del av texterna till en och samma blogg men fattar noll. Tycker WP är svår att förstå sej på…det är mest redigeringar som tycks vara viktigt, upplägg och annat.

    Jag trodde jag skulle få med bilderna i inlägget jag skrev, så som du har gjort här, men de finns tydligen nån annansdtans…om de inte bara försvann. Har ingen aning.

    Nu ska jag titta in på den gamla vanliga AB:bloggen. Den är i.a.f lätt att förstå sej på…

    Kramar

  2. Hej hopp.
    Sä härliga de kloka indianerna är. Hur funkar denna bloggen? Jag fattar inte riktigt.
    Kramar i morgontimman.

  3. blåvalen: Ja, de är ”till naturen” mycket kloka – men så är de ju ”naturfolk”, och vi kan lära oss mycket från dem om vi bara öppnar våra sinnen och hjärtan inför ”det andliga” och förstår att allt levande här på jorden är en ”helhet”, och att vi ”står i symbios” med varandra. Det ena kan ej leva utan det andra…

    Angående dina bilder, så finns de säkert i ”Biblioteket”. Har du kollat där? Kan vara lite ”pillrigt”, men om du försöker så kommer du att lyckas till slut, det är jag säker på!

    Jodå, Kari! Jag förstod med en gång att blåvalen var DU! Fattas bara annat!😀

    Varma kramar!

    wildmammis: Hej, och välkommen hit till mig! Ja indianerna har mycket att lära oss. Har du ledsnat på AB-bloggen? I så fall hoppas jag att du startar en blogg här. Du kommer att gilla det!😉

    Hur denna blogg funkar? Hur menar du då? Att den är krånglig, eller? Om du är intresserad, kan jag förklara via mail om du vill…

    Kram på dig sötnos!😀

  4. Ja. Det skulle va toppen. Jag har ”registrerat” en blogg men jag kommer liksom ”inte ut”.
    Hur vet jag att jag ”syns”?
    Kramar så länge*****

    • Du måste registrera den i två steg, för att den ska bli ”aktiv”. När du registrerat den så får du ett nytt mail med ett ”lösenord”, och en länk som du ska gå in på för att aktivera bloggen. Där klistrar du in lösenordet, och då bör du bli synlig för alla.

      Lycka till och KRAM! 😀

  5. Nej, dessvärre inte! Har du registrerat den, så som jag beskrev för dig? Har du kollat mailen från WordPress, vad det står i dem? Det sista mailet handlar om aktivering av bloggen. Kan du t.ex skriva några inlägg i din nya blogg? Får du fram den över huvud taget?

    Kram, och lycka till!

  6. Ja det fungerar på själva ”bloggsidan”. Jag kan oxå se att jag haft 3 besök. Men jag tycker inte det verkar helt ok.

  7. En sån lättnad att man inte behöver gå ut i världen för att leta sin livsuppgift, utan att den finns inprogrammerad i en redan!🙂

    Intressant med Peacemaker’n, som tycks ha varit en indiansk variant av vär Messias!🙂

  8. Ja, jag tyckte det här inslaget var så intressant, då det väcker eftertanke. För så är livet, att vi oftast bär med oss svaret inom oss själva. Tänk dig ”din inre röst”, själva ”magkänslan” du har. Den talar om för dig om någonting känns bra, eller att du INTE tycker det känns bra. Hur många gånger har det inte gått fel när man vägrat ”lyssna” till denna ”röst”, och det efteråt visat sig att man borde ha gjort det?

    Peacemaker´n liknar på något sätt vår Messias, det har du faktiskt rätt i! Jag tänkte också på det! 😀

  9. Du har helt rätt, Rozie; det gäller att vara lyhörd för den inre

    rösten! Annars går det oftast fel på något sätt.

    Ja, lite Frälsargestalt var det allt över honom.🙂

  10. Jag har lagt in en massa bilder på min blogg. Jag kan inte ens se dem själv, men jag vet att de finns där…kan andra se dem? Det är i och för sej meningen.

    Jag fattar absolut ingenting av det tekniska, alldles för rörigt för mej.
    Jag hittade hit enbart av en slump. För första gången, just nu.

    Svara gärna hos mej hur jag ska hitta mina egna bilder på min egen sida. För själv gör jag det inte:(

    Tacktack och ha en fin kväll/dag

  11. Någonting är ”galet för när man klickar på ditt namn ”Kao”, kommer man in på en ogiltig sida där webbadressen blir:

    http://http//whalefishes.wordpress.com/wp-admin/profile.php

    Ser lite konstigt ut. Verkar som du skriver från din ”admin-adress” i stället för den RÄTTA adressen, vilken bör vara:

    http://whalefishes.wordpress.com/

    Ligger bilderna sparade i ditt ”bibliotek”, eller har de försvunnit?
    Kan du ”förhandgranska”, ditt inlägg innan du lägger ut det på WP bloggen, och SER du bilderna där, i förhandsgranskningen?

  12. Jag minns det där programmet mycket väl, spelade in det och tittade gång på gång…
    Har alltid varit väldigt fascinerad av indianer, deras livsstil och profetior.
    Tack för att du delar med dig.
    Kram,
    Eva

    • Jag har också alltid varit fascinerad av indianer och deras kloka profetior. Vi borde också ta till oss av deras klokheter innan det är försent…

      Kram från Rozie

Kommentera

