Allting bestämdes innan vi gick ner till jordelivet…


forberedelsen

Innan vi, som andliga varelser ännu ej blivit födda, fick vi välja själva hur vårt jordeliv skulle te sig, vilka erfarenheter och kunskaper vi behövde för att utvecklas och få erfarenheter som andevarelser. Vi valde även de personer som skulle bli våra föräldrar. Till och med tiden för när vi ska lämna detta jordeliv är förutbestämt redan innan.

Så gick vi ner, och så småningom, allteftersom åren går faller vårt ”uppdrag och ursprung” i glömska. Men, inte riktigt helt, för långt inom oss har vi sk. ”cell-minnen”. Du har ”ett högre jag” även kallad ”överjaget” (själen) inom dig. Och det är det som kommer som en ”mag-känsla eller ”inre röst”, vilken talar om för dig vad som är rätt eller fel. Men observeras bör, du väljer ALLTID själv hur du ska göra med ditt liv! Om du väljer att ”avvika” från det du bestämde, innan du gick ner hit, och att du väljer fel. Ja, då får du ”göra om det igen”, för du behöver denna erfarenhet och den kunskap som den ger.

Det finns en mening med allt som sker, även om vi ej förstår det just nu…

3 thoughts on “Allting bestämdes innan vi gick ner till jordelivet…

  1. Hej min vän!
    Ja du visst är det så jag håller fullständigt med, men ibland kan jag undra vad f-n jag tänkte med min livsplan innan jag damp ner??????????????????????????????????????

  2. Ja, det tror jag ocksa att det ar. Ibland kan man ju kanna igen sig pa olika platser ocksa fast man vet att man inte har varit dar forut…i det har livet..

    Jasa, du kommer att halla till bara har nu? Da raderar jag den andra adressen.
    kramen

  3. Till Helena:

    Inte lätt att veta vad du tänkte, men jag tror att det blir riktigt bra till sist!😀
    Du kanske måste arbeta på din ”otålighet”, en aning!😉

    Kram, och ge inte upp!

    Till trollpackan:
    Ja, visst är det så att vi ”känner igen” olika platser, trots att vi aldrig varit där förut i detta livet.
    Det finns så mycket mer än ”här och nu”!

    Jo, jag har ”skippat” AB-bloggen helt. Nu är det bara DENNA som gäller!

    Ha det gott i London! Kram, kram!

Kommentera

