En dröm eller besök i olika världar?


4622_dense_cloudy_stuff1024_768

En fredag morgon i januari -07 drömde jag att jag ”flög” rakt upp mot himlen, med utsträckta armar, och helt tyngdlös var jag strax ovanför molnen. Himlen var vackert ljusblå och solens strålar reflekterade sig i molnen.

Så kom jag till en ny himmel. Den var mörkblå med miljarders prickliknande stjärnor Jag gled vidare uppåt, det var som olika ”stadier av världar”, och de låg liksom ”staplade” ovanpå varandra. För varje ”steg” ändrade himlen färg och ”täthet”. Svängningarna varierade kraftigt, och på vissa ställen ville jag inte ens vara kvar utan fortsatte snabbt vidare. Det kändes ”obehagligt” att vara kvar på dessa platser.

Vid ett av stadierna höll jag på att dras mot ett starkt ljus, om det var solen eller någon annan energi vet jag inte. Ordlöst skrek jag ut ett tyst ”nej!” och då försvagades dragningskraften något, och jag kunde dra mig bakåt. Men jag blev samtidigt väldigt nyfiken, och flög några varv extra för att undersöka lite mer var jag hade hamnat. Så flög jag vidare… och plötsligt befann jag mig i min egen säng igen!

Denna dröm kändes inte som en ”vanlig dröm”, och tanken har föresvävat mig att jag för ett ögonblick fick skåda in i de ”parallellvärldar” jag nämnt om i tidigare inlägg.

Vem vet, kanske jag verkligen gjorde det…

41 thoughts on “En dröm eller besök i olika världar?

  1. Jag är säker på att du fick en liten titt på det vi egentligen redan vet, men inte kommer ihåg!!! Kul att läsa!!
    Kramar..

  2. Ja vad är en dröm egentligen? Och hur vet vi att det var en dröm eller inte? Sanndrömmar är de drömmar eller astralresor?Jag har oftast väldigt starka drömmar, ofta stämmer de med verkligheten, det sägs att allt vi drömmer handlar enbart om en själv, att om vi drömmer om andra så är de en spegel av oss själv. Men är det alltid så? Jag har själv haft en drömföljetong på över 1 år om mig och en person som betyder mycket för mig. Vi kan ha samtal via sms (i drömmen) när jag vaknar kan jag ha fått ett sms med samma budskap, det har hänt att personen talat om för mig i drömmen att den måste vara borta från mig en period, även detta har visat sig stämma… Är detta drömmar eller astralresor???????????????????
    Själv blir jag inte klok på det🙂

  3. Tror nog att det i DETTA fallet handlar om astralresor, vi beger oss iväg och ”inhämtar information”, sen är det upp till oss själva HUR vi kommer att använda den. 😉

  4. Sökert var det så. Jag drömmer själv intensivt och ibland bara ”vet” jag att en dröm hade ett alldeles speciellt budskap till mig. Kanske hädner det mycket med dig just nu, i din andliga utveckling och det avr den som illustrerades och åskådlggjordes. Drömmar ger ofta mi gen chans at reflektera över mitt inre jag…om du förstår hur jag menar…

    Vilken underbar blogg!

    Jag skulle kunnalägga till en kategori på min blogg som hette ”drömmar”…men jag vet inte om det passar in.
    Smart sätt att spara dem på dock.

    Rugguggla…såg ett foto på en sådan en gång…såååå söööt och ruggig😉

    Ha en bra dag!

  5. Hej!

    Själv har jag alltid varit känslig och intuitiv. När jag läser om din mammas avslappade inställning till det andliga, tänker jag bakåt. Min egen mamma och hennes mormor dessförinnan hade starka känningar. Men min mor bad till gud om att slippa. Mig skrämde hon ordentligt för denna del av livet uinder tonåren. Nu har jag blivit vuxen och törs mer, men rädslan sitter kvar och begränsar mig.

    Jag jobbar på att göra mig fri. Blev så inspirerad av din sida att jag ordnade en blogg just för ändamålet.
    (Får jag lägga dig som länk på min blogg?) Det har legat och lockat ett tag, men nu fick jag dendär sista uppmuntran.

    För det vill jag tacka så mycket, du är välkommen att titta in hos mig om du vill.

    / Mira

  6. Till sexbarnsmamman:
    Jo, visst vet man när drömmen har ett ”speciellt budskap” till en, och jag tror, precis som du att man har ”en inblick i sin egen andliga utveckling”.

    VISST kan du lägga in en ”kategori” om drömmar i din blogg. Jag är säker på att det skulle uppskattas av dina läsare.
    Jag kikar in till dig om en liten stund.
    STORT TACK för att du gillade min blogg!

    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!😀

    Till Mira:
    Hej, du!😀
    Kul att du tittar in och delger oss alla av dina egna erfarenheter (känner igen det där!).

    Känner mig mycket hedrad över att jag har inspirerat dig till din blogg. Givetvis får du lägga mig som länk där! Vad GLAD jag blir!😀
    Jag kommer också att länka till dig från min blogg.

    Jag kommer snart in och hälsar på!

    ”Håll i hatten!” 😉

  7. Mysko….jag ska undersöka saken….

    Bara för info…

    Jag är sexbarnsmamman också. Men det är många av mina bekanta som vet vem jag är och läser min blogg för att se vad vi har för oss. Det är jättetrevligt och den bloggen är till för att ge mig lite socialt kontaktnät nu när jag är barnledig.

    Men Dryadens ord…den är lixom bara för mig. Jag kommer inte att länka den från min ”sexbarnsmamman”…utan håller dem isär.

    Men jag är glad över att du vill kika in!

    Ska kolla om det är ngn iställning jag ställt till med. Blogspot är nytt för mig🙂

    / Anette (är mitt dopnamn, inte vet jag om det är mitt. Men jag kallas så🙂 Fast föredrar Mira när jag är dryad:-)

  8. Nu har jag sett över men alla ska kunna läsa och man ska kunna kommentera även anonymt…mysko.

    Fast igårkväl höll jag på hit och dit hela tiden med att få till layouten…och musiken.

    Kanske sammanföll det med tidpunkten då du försökte kommentera och därför funkade det inte…

    Det är min gissning.

    Ha det gott och försök gärna igen.

  9. Jag kan inte kommentera, det misslyckas!
    Det kommer fram ett tomt sökfält, och sen står det:

    Skriv in bokstäverna som de visas på bilden. (men det finns inga bokstäver att återge)

    och sen står det:

    *Du ombeds logga in på ditt utvalda konto

    Va???!!! 😯

    Lessen, men jag fattar ingenting!!! 😳

  10. Så spännande. Själv minns jag sällan att jag har drömt och skulle jättegärna vilja flyga så som du gjorde i drömmen. Det låter härligt och fascinerande..

    Kram och ha det bra!

  11. Det kanske du gör nån gång ibland, fast du inte minns ”din flygtur” när du vaknar.
    Jag älskar mina ”flygdrömmar”, de är fascinerande och underbara, och ger en stor lyckokänsla av frihet…

    Kramis tillbaka och ha det så gott!

  12. Mmmmm…Jag har några återkommande tema i mina drömmar som jag haft sedan jag blev vuxen. Lite märkligt att drömma samma,samma år ut o år in. Undrar vad det kan betyda?

  13. Ja det är kanske troligt. Mycket panikkänslor. Gör val som jag ångrar bl.a.
    En annan knepig sak. Jag drömmde att jag var rökare men fick alldrig tag i cigaretter hur jag än jagade fast jag aldrig hade smakat ett enda bloss. Efter några år började jag röka (som vuxen) och då slutade dessa drömmar.

    • Det verkar som du söker efter någonting som kan ge dig någon slags ”tillfredsställelse i livet”. En längtan och ett begär, du vill ha mättat.
      Du söker tröst i ”någonting”, men sen när du fått det, då stillas din hunger, men blott för ett ögonblick. Du har ändå en inneboende längtan efter kärlek, bekräftelse och trygghet. Cigaretten är den symbol för den ”belöning”, du sökt. Själva ”jakten” i sig, är lika med ”din strävan för att uppnå denna ”tröst i livet”. Har du kommit ”tillrätta med dig själv” – eller jagar du fortfarande…?

  14. Kommer nog aldrig ”tilrätta”. Jag vet faktiskt inte hur det skall gå till. Har genomgått ALLA tänkbara ”terapier” hela livet. Någon pusselbit liksom fattas.

  15. Gulliga wildmammis! Ser fram emot ditt mail i morgon. Dröm ljuva drömmar…och ”lyssna till vad de har att säga dig”…
    Kram, kram!

  16. Hej! och vilken fantastisk sida! undrar lite vad du tror om det här….
    Jag har återkommande drömmar om ett gammalt kollektivhus jag bodde i ungjifär 4 år. huset hadde lite konstiga energier, så vi fick hjälp m en ”utrensare”som såg ngt som kallas för astrala reptiler!? vet inte riktigt vad det är… under tiden jag bodde där hade jag återkommande drömmar om att jag hittade flera rum, även ett rum man kunde se in i alla andras rum som bodde där.

    Jag blir lixom inte klok på den här drömmen, dom är alltid lite olika med olika okända människor och även huset ser väldigt olika ut osv. är det här en astral dröm? el är jag inte färdig med ngt som finns där?
    Huset brann ner för ca ett år sedan…..

    Kärlek från draken.

  17. Hej på dig, draken!😀
    Glad att du gillar min sida.

    Jag skakar på huvudet när jag läser det du skrev om ”astrala reptiler”. I mina egna erfarenheter från andevärlden och erfarenheter från andra mediala vänner jag har, så har jag aldrig upplevt detta eller ens hört talas om det i dessa kretsar.

    När jag läser detta blir jag beklämd. Alltför många utger sig för att vara ”mediala undersökare” och sk. ”husrenare”, och jag vill ge ett varningens ord till detta! Var inte alltför godtrogen i valet av en medial undersökare! Köp inget dravel om ”hål och portar där demoner kan husera fritt”, eller uttalanden om ”astrala reptiler som sprider obehaglig energi”! Detta FINNS INTE!!! Dessa bedragare vill bara sko sig på människors rädslor och tar saftigt betalt för sitt ”hokus pokus”!

    Många ”konspirationsteorier” florerar bl.a på YouTube, i ett försök att lura i oss ”ditten och datten”! Alltför många går på det. Och där talas det i nuläget om att vi snart kommer invaderas av reptilliknande rymdvarelser. Det sägs t.o.m att de redan nu finns mitt ibland oss….

    Nonsens, säger jag bara!

    Och vet du – även människor lämnar spår av energier på de platser där de befinner sig. Negativa eller positiva – det beror på hur man mår och vilken sinnesstämning och personlighet man har.

    Dina drömmar – Du hade många sinnesintryck från denna plats och din hjärna försökte sortera i dessa minnen och känslor, och du ”bearbetade” alla händelser du upplevde där. Kanske dags att släppa taget om det nu och gå vidare…

    Drömtydning:
    Hus representerar en själv som person.
    Rummen är olika känslor och sinnesstämningar man har.
    De man möter är ens egna personligheter/tankar

    M.a.o var detta dig själv du såg, eftersom man oftast drömmer i symboler.

    Kärlek tillbaka! / Rozie

  18. Hej Rosie!
    Håller med dig fullständigt, har hört många som haft husrenare som skyller på astrala varelser, men det kan oxå vara så här att ens eget inre kaos och inre ”demoner”, rädslor kan bli en så stark energi så att de kan ta sig uttryck på detta vis.
    Jag berättade för min sambo en gång att jag sett en ängel, han frågade då om den hade vingar, självklart sa jag. Han undrade varför de har vingar för de kan ju flyga ändå. Jag svarade eftersom våran bild av en ängel är att deser ut så så väljer de att visa sig på detta vis för att vi ska förstå att det är en ängel.
    Det kanske är så med våran bild av ”demoner” och hur ondskan ser ut, och då projicerar vi denna bild själva.
    Hoppas du fattar mitt resonemang.
    Kram kram

  19. Hej, Helena!😀
    Visst kan de inre känslorna, rädslorna och de inre ”demonerna” projicera sig till bilder, energier och oroligheter. Det är likadant med sk. ”ut-ur-kroppen-upplevelser”, där den egna rädslan förvandlas till demoniska varelser i en ”värld mellan drömmen och verkligheten”. Och de syner man ser produceras av ens egna fantasier, föreställningar och fasor. Därför är det vikigt att man försöker fokusera på att ”släppa rädslan” när en sådan uku dyker upp.

    Rädslor förlamar oss och ”förslavar oss”! Och vi kan inte tänka riktigt klart.

    Din liknelse till sambon angående ängeln var ”klockren”, förstår precis vad du menar!😉
    Kram, vännen! / Rozie

  20. vad bra att du hajja vad jag menade🙂
    Ibland kan det vara svårt å skilja på astralresa och dröm, inatt råkade jag ut för det, vet inte riktigt vad det var men jag var helt slut efter en mycket livlig disskussion med en annan person, när jag vaknar så känns det så himla verkligt så då måste jag fundera om jag drömt eller om det hänt😉

  21. Hej igen, Helena!😀
    Ja, skillnaden kan vara ”hårfin” ibland, och man brukar ju undra. Men i de flesta fall så ”känner man på sig” vad det verkligen var frågan om…du VET redan!😉
    Kram! / Rozie

  22. Hej häxan min🙂
    Jo jag tror jag vet, men det betyder inte att saker och ting blir mindre förvirrande

    • Nej, det kan vara otroligt frustrerande och omtumlande. Och det är inte alltid man förstår innebörden av upplevelsen med en gång. Insikten kommer senare…

  23. Hejsan är de någon som vet vad det betyder om de är 2 stolar i en dröm på en kompis svart klubb som är speciellt för dig själv och din tjej.. låter lite konstigt men ja😛

  24. Hej jag drömde att en kompis som öppnat en klubb hade köpt två stolar vita skinn stolar till mig och min tjej och satt in dom på sin klubb och de var bara jagoch min tjej som får sitta på dom, vad kan de betyda ?

    • Hej, Alex!
      Vad det kan betyda är svårt att avgöra. Ibland betyder det inget speciellt utan är hjärnans process att sortera olika intryck av dagens händelser, som t.ex tankar, filmer man sett, böcker man läst. Eller också något du diskuterat med din kompis om. En längtan efter ”det där lilla extra”… 😉

    • Hej igen, Alex! 😀
      Om man går på symboliken för ”stol” så kan man tolka så här:
      Stol: Passiv, avslappnad känsla; inaktivitet mottaglighet eller öppenhet.
      Att placera en stol i en grupp: känsla av social position.

      Du skriver också att det gäller vita skinnstolar. I många drömmar med framträdande färger kan känslorna vara starka. Färgerna avspeglar våra känslor och sinnesstämningar.
      Vitt: Medvetenhet; tankeklarhet; renhet; renlighet; positiva känslor.

      Min egen tolkning: Att stolarna sätts fram speciellt för dig och din tjej ser jag som någonting positivt, vilket även färgen antyder. ”En gynnsam position/utveckling framåt”! 😉
      Om du/ni får något ”lockande erbjudande” eller erbjuds någonting ni länge drömt om, så tveka inte att tacka ja till det, och om din egen ”magkänsla” säger att det är ok.
      Se det som en positiv utveckling!🙂
      Lycka till i livet!

      Varm kram! / Rozie

    • Hej, Caroline!😀
      Att drömma om en baby är symboliken för en ny livsfas; en ny idé; nya aktiviteter. Symbolik för livsprocessen, baserad på reproduktionen.

      Att du drömmer om att du ammar barnet kan grunda sig i t. ex. att:
      1. du längtar efter ett barn
      2. känner oro över hur du ska kunna skydda det.
      3. Oro att det inte ska vara friskt.

      I vissa drömmar symboliserar det lilla barnet dig själv, att du känner att du vill bli omhändertagen, omhuldad och älskad. eventuellt en ”hjälplöshet” i vissa situationer.
      Vad man drömmer grundar sig på i vilken fas och ”skede” man står i livet, samt sin förhållning till sina medmänniskor.

      Varm kram / Rozie

  25. hej nu är de tjejen som skriver, jag har drömt flera nätter i streck bland annat att jag ammat ett barn, och namnet minns jag så vakna jag och letade efter barnet också, blev lite ledsen när jag inte hitta de, och nu inatt drömde jag igen att jag köpte barn kläder till mitt barn och strax innan jag vakna va de precis som jag prata med någon? vad kan detta vara? tack och hej kram

  26. Alex! Se tidigare kommentar. 😉

    Kan du minnas någonting av vad ”rösten” sa till dig? Det är också av en stor betydelse för vad drömmen betyder.

    Drömmar kan också vara små fragment av sk. ”cellminnen”, alltså minnen vi bär med oss från tidigare liv. Svårt att kunna definiera när det ”fattas en puzzelbit” och det är vad rösten sa till dig. Drömmen vill säga dig någonting om dig själv och TILL dig själv.
    Du bär själv svaret inom dig, vad drömmen betyder…försök bara att minnas!

    Kram / Rozie

  27. Hej! har börjat läsa hennes böcker, har hört mycket om henne att hon ska vara en bluff,Är silvia browne en bluff? Kram

  28. Hej, Alex!
    Ärligt talat så tror jag nog att Sylvia Browne säkert både ”hört och sett ett och annat från andevärlden” och att hon till en början visade sig trovärdig, men att hon idag nått över gränsen till vad rikedom, berömmelse och maktlystnad har fört med sig. Förblindad av detta låter hon i stället ”ha-begäret” ta överhanden, med resultat att hon fokuserar på pengarna mer än på sin andliga och själsliga utveckling.

    Så jag vågar mig till att påstå – ja hon är en bedragerska i allra högsta grad!

    Varma kramar / Rozie

Kommentera

