Om orber, andlig aktivitet och att dansa med Terry Evans


dansar-i-manskenI går kväll var jag och min man Tomas på Storseans med Terry Evans. Jag hade tjurigt föresatt mig innan om att ”Jag skulle minsann inte räcka upp handen, för att han kommer i alla fall inte att se mig! Alla andra får hans uppmärksamhet, men inte jag!”  Jag har varit på ett antal seanser, men Terry ”hoppar demonstrativt över mig” har det känts som. Min omgivning brukar säga någonting i stil med:”Varför ska han säga någonting till dig, du ser ju själv?” Tja, jag kanske vill ha bekräftat att jag inte är tokig, brukar jag svara då.

Hur som helst, vi begav oss till aulan där Terry skulle vara. Det var otroligt mycket folk där, men det brukar det vara. Terry tittade ut över folkhavet, delade ut sina budskap från andevärlden. Det som slog mig var att han var lika ”klockren” som vanligt. Endast ett par ”små-missar”, men det hör ju till när det sitter så många åskådare och tittar. Lätt att man då tar fel ibland. Under hela seansen satt jag och funderade på det där med ”orber”. Ni vet – sådana där ljusa fläckar man kan se på bilder ibland. En del påstår att det är ”andlig aktivitet” och andra hävdar att det är dammpartiklar. Jag ville ju så gärna veta vad Terry ansåg om detta fenomen, men det var ju det där med att jag ju inte skulle räcka upp handen när det var dags för ”frågestunden”. Men se det gjorde jag ändå, trots alla goda föresatser att låta bli!

Så plötsligt fick jag min uppmärksamhet från honom – men på ett sådant sätt som jag aldrig i hela mitt liv hade kunnat förutse. Han såg plötsligt på mig och log, så pekade han på mig, där jag satt. En mikrofon stacks fram till mig och jag tog emot den. Jag ställde min fråga om orberna, och Terry svarade att ibland kunde det vara dammpartiklar, men i vissa fall var det ”andlig aktivitet”. Han berättade om att man hade tagit ett foto på hans kursgård i Fanthyttan, där det förekommit orber, men att det var dammpartiklar, men ovanför dessa hade det synts andevarelser på bilden. Så plötsligt granskade han mig ingående, och med ett stort  leende fortsatte han: ”Men på dina bilder är det andar. Du ska lita på din intuition, för den är otroligt stark. Den har du burit med dig hela livet.” Jag svarade jakande på detta. Så fortsatte han: ”Fortsätt så, du kommer inte att bli inburad för du är inte tokig! Det är inte inbillning det du ser och känner. Du skulle kunna stå här uppe tillsammans med mig! Fast du kanske skulle svimma!”, tillade han. ”Jag kommer gärna upp till dig, om du vill!”, svarade jag leende. (publikens jubel) ”Vill du dansa med mig?” frågade Terry. ”Ja, tack! Det har jag sett fram emot länge!”, svarade jag och det hördes åter skratt från publiken. Terry vände sig frågande till tolken: ”Vad sa hon?”. Tolken översatte. Terry såg leende på mig och fortsatte: ”Jag tror jag har funnit min jämlike!” (återigen jubel från publiken).

Efter kvällens avslutning kunde jag inte annat än att vara nöjd. Erbjuden ”en dans med Terry” och att bli kallad för ”hans jämlike” är inte alls illa! Kändes som den ”bekräftelse” jag väntat på så länge…

48 thoughts on “Om orber, andlig aktivitet och att dansa med Terry Evans

  1. Tokfia! tror du på det nu då?
    Ush snart ska jag dit ner till han, men du kan åka istället för mig:) Glad för din skull
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

  2. Jaaa, ok, jag GÖR väl det, då!😳
    Varför skriver du ”usch!”? Jag skulle inte ha något emot att få byta med dig – om DU betalar! 💡 (snilleblixt!)

    Tack för att du är glad för min skull, det värmer! ♥

    Kram, kram – och återigen STOOOORT TACK!

  3. Härligt!
    Så skönt att få ett sådant kvitto🙂
    Fast du verkar ju verkligen vara i samförstånd med din intuition. Bejakar den. Att det ska vara så lätt att tvivla…

    Han åker ju runt och ibland har ja känt mig frestad. Men det har aldrig passat. Jag tycker nog han verkar lite sträng🙂

  4. Vad kul! Jag har också varit på storseans för Terry, men han har inte sett mig heller*skratt* Kanske ingen från andra sidan som vill mig något heller😉
    Får väl gå fler gånger så kanske det händer något.
    Jag såg Jörgen Gustavsson i ”Det okända” igår, och han var klockren då! Otroligt!
    jag har varit hos honom för en 4 år sedan på en privat sittning, och han var bra redan då, men nu var han bättre!
    Det är SÅ intressant sånt här!
    kramen

  5. Till mira:
    Ja, det kändes skönt att få denna bekräftelse på att man inte alls är ”tokig och inbillningssjuk”. Det är så lätt att tvivla på sig själv, i en värld full av oförstående människor, vilka själva aldrig upplevt detta. Jag klandrar dem inte, då man ju inte kan begära att de ska tro på något de aldrig har sett och upplevt. Många gånger har jag tigit om min ”gåva” och vad jag upplever. Det skulle bara vara bortkastad tid att ens försöka berätta om något som är så ”ogripbart”. Ibland händer det att jag upplever saker som inte ens jag själv förstår innebörden av, men då vet jag att jag så småningom kommer att få veta innebörden av detta – när jag är mogen för det.

    Att träffa Terry är en upplevelse, försök göra det någon gång om du har möjlighet till det. Och du har helt rätt i din iakttagelse – Han är en MYCKET bestämd herre!😀

    Till trollpackan:
    Nej, det är ju så att det faktiskt är andarna själva som bestämmer vilka av dem som skall komma och vem de ska besöka. Det tycks vara många gånger att de är de som behöver det som mest som får besök.
    Ja, det är verkligen intressant, det här!🙂
    Kramelikramen!

    Till Veronica:
    Ja, visst var det kul att höra det, och jag är själv glad att jag frågade honom om orberna, trots att jag föresatt mig att INTE göra det. Min nyfikenhet om vad han hade för uppfattning om det drev mig till att göra det. Kan knappt tro att det verkligen är sant, det han sa till mig! Tur att du var med, så jag har dig som vittne, när ”tvivlen haglar omkring mig”!🙄
    Kramis tillbaka!

  6. Allt detta låter så intressant, hade velat gå med på en seans,gärna med Tery, men antagligen så blir det väl inte så. Vad jag vet så har jag inga ”gåvor” men något måste det väl finnas kanske då jag hade de där konstiga början till uku för alla dessa år sedan.
    Hur som,så måste det varit så roligt för dig att få vara med och även få uppmärksamhet.
    Hade velat skriva via mail om de finns möjlighet.
    Kramiz Ulla

  7. Nä du du kan få platsen men betala själv :)Jag vet inte vad som tagit åt mig faktiskt. Men jag tycker inte det känns så just nu, Känner att det skulle vara lte kul med lite credit nån gång, känns som jag bara kämpar utan att komma någonvart😦 Draken

  8. Till Ulla:
    Alla har vi ”något” – gåvor vi kan utveckla. Jag är dock säker på att du ”kan” mer än du tror. Jag mailar dig så du får min e-postadress.😀
    Kramiz!

    Till Helena:
    Du får väl ”ta dig en funderare” och utvärdera vad du verkligen VILL med ditt liv. Känns det inte roligt kanske du borde ”lägga det på is” en tid framöver. ”Credit” får du säkert – men kanske inte på det sätt som DU vill…

    Till MissMagicGirl:
    Ja, det var en härlig känsla! Och det jag väntat på så länge…😀

  9. Om du vill får dumer än gärna gå in och kolla på mitt inlägg om distans reiki…vad tror du om de slutsatser ”helaren” drog….Du som kan se auror och som jag känner förtroende för…

    Kram
    Och trevlig helg

  10. Till Eva:
    Ja, tjura på du bara! 😥 Men inte så länge till, hoppas jag! Jag HAR bara ”uppdaterat” favoriterna. Du har aldrig varit RADERAD! Jag har haft ”koll” på dig ändå!😯
    Tji fick du! 😛

    Till mira:
    Tack för ditt förtroende för mig, det värmer. Men några auror kan jag inte se men ”mäta dem med pekare” kan jag.
    Jag går genast in och läser hos dig!😉

    ♥ Varma kramar och en trevlig helg ♥

  11. Det var också det jag tänkte…jag litar på dig. Du verkar jobba med livet efter ”kärleksprincipen”- som jag. Tack så mycket för att du ville dela med dig av dina tankar. Tankar, ord och handlingar är energi.

    Det är knepigt och lurigt…många är inte alltid sanna. Med förlitan på en god intuition kommer man långt.

    Jag själv känner igen några av mina egna chakran, jag visste inom mig att det hon sade inte stämde. Jag vet inte särskilt mycket om auror, men känner inte igen ”mig” i den bild hon gav…alls! Jag skulle ”veta” om det stämde.Men när man är trött….kan det avra lätt att rädslan tar en i handen och leder en. Det fick den inte nu.

    TAck så hjärtligt, det var viktigt.
    Nu känner jag dessutom att detta var den signalen jag väntat på, en sorts AHA!!! JAg vet en hel del, om auror och chakran, utan att någon undervisat mig. Jag känner och förnimmer…men är ständigt skeptisk.

    Det kommer jag att fortsätta vara. Men i ändå större utsträckning än tidigare tänka att jag är navet i mitt liv, jag litar på det jag vet och känner. Det räcker långt. Så detta var trots allt, en viktig upplevelse.

  12. Skönt att du blir stärkt i din egen förvissning av att våga lita på din egen intuition lita på det du känner och djupt inom dig redan ”vet”.

    Det kommer ALLTID dyka upp människor i vår väg, som försöker få oss att tro att det är endast DE som besitter ”sanningen” och har svar på alla frågor om ”Livets Mysterier”. Med munnen uttalar de ”klokheter om vad DU ser, känner och upplever”, för att i nästa sekund girigt sträcka ut sin hand och begära betalt, för den ”sanning” som för alla borde vara helt GRATIS! Men exakt VAD är då denna ”sanning”, och kan den verkligen köpas för pengar? Svaret borde vara ganska enkelt, då du redan VET att du bär den inom dig själv, och har gjort det hela tiden – genom liv efter liv.

    Men man lär sig växa genom möten – så är det bara!

    Jag citerar vad Kay Pollak skrev i sin bok ”Att växa genom möten”:

    I varje möte med en annan människa har jag något att lära mig.
    Tänk om varje människa jag möter är utsänd!
    Jag kan och jag vill lära mig av andra människor. De är alla utsända för mig att öva på…

  13. Va’ kul att Terry slutligen fick upp ögonen och att du fick din

    ”bekräftelse”!😀

    Tack för din award, Rozie! Jag får skicka vidare.

    Ha det gott och

    Kram!

  14. Till Tovis:
    Ja, det var faktiskt en enorm upplevelse, det där! Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig denna erkänsla från denne ytterst ”bestämde” herre! Han säger aldrig det han inte menar…
    Kramiz, vännen min!

    Till ”Sammiz”:
    Ja, det känns många gånger frustrerande att se och höra, det många andra inte uppfattar. Terry beskrev exakt det jag funderat över i hela mitt liv, och ”citerade mig” med ord vad jag alltid har sagt. Och ”slutklämmen” han sa, att jag skulle kunna stå där TILLSAMMANS med honom, var en enorm känsla. För trots allt är det så här:
    Jag har ingen medial utbildning, är inget medium och har aldrig gått några speciella kurser eller utbildningar. Jag är ”född medial”, med allt vad detta innebär av att se och höra andevärlden. Min starka intuition är en stor ”gåva” jag tar på fullaste allvar…
    och Terry ”såg rakt igenom mig”, det kände jag helt klart…

    Awarden jag ger till dig är du mer än värd att få!

    Varmaste kramen till dig!

  15. Hittade hit från Bröderna Bus blogg på Aftonbladet.

    Ang. orber. Vad tror du om de här? De togs på julafton.
    http://mina-egna-ord.blogspot.com/2008/12/tror-ni-p-spken.html

    Där är ett par orber som är så ljusstarka att man nästan kan se ett ansikte i den ena.

    Det var den trevligaste julafton vi haft på flera år dessutom. Riktigt roligt hade vi. Där var också en hund som tyvärr varit misskött av sina tidigare ägare och därför var oerhört rädd för människor. Denna hund som alltid drog sig undan kom frivilligt in i rummet med julkappsutdelningen och la sig mitt bland oss. Jag kan inte låta bli utan att ha känslan av att det var någon slags skyddsandar.

  16. Till Nea:
    Vad BRA att du hittade hit via mina små älsklingar ”Bröderna Bus”!
    Jag har nu kollat bilderna, och får en känsla av att det INTE är några dammpartiklar det är frågan om. Får en känsla av att ni hade ”besök” av mycket ”goda energier”. Hundar är ofta ”känsligare för andevärlden” än vad VI är, och det kan nog bevisas genom att den kände sig ”trygg i gemenskapen”, trots allt ont den varit med om tidigare.
    Den större ”orben” visar klart och tydligt ett ansikte. Vad JAG ”såg” så liknade det ett leende kvinnoansikte. En blond kvinna, med ”välordnad” snygg frisyr. En ”chic” dam…

    Till Ingela:
    Jo visst!
    Detta var enormt, faktiskt! hahaha 😆

  17. Hej du söta:)
    Ja du lägga på is”fniss” Varje gång jag funderar på att lägga av eller ta en paus så går telefonen varm:), men du känner ju mig en envis bitter liten skytt, nästa tisdag sitter jag där nere hos farbror Terry, hua undrar vad han ska hitta på denna gång:)

  18. Jag skulle vilja se dig när du är hos Terry och han ”retar gallfeber” på dig! hihihihi 😉
    Du vet inte själv vad du vill med ditt liv, egentligen! Men käraste, käraste vännen min…du FÅR uppmärksamhet, men du ser det bara inte!😯

    Kramiz!

  19. Hej Rozie. Den stora orben har fascinerat oss också. Helt otrolig.

    Grabben höll just på att öppna ett paket med en förstärkare till sin älskade elgitarr, något han längtat efter länge. Det är precis som om anden/orben gladdes med honom i den stunden..

    Jag är väldigt glad över att orberna fanns runt tonårsbarnen. Som att de har någon med sig och det behövs i vår värld i dag.

    Min brors familj tror inte på något sådant alls utan hävdar dammkorn. Men ett leende dammkorn, nej jag tror inte de.😀

    Tack igen du!

  20. Inte var detta ”ett leende dammkorn”!😉
    Men det är ju så, att om man aldrig upplevt något då har man svårt att tro på att det faktiskt existerar.
    Helt klart så hade ni ”besök” hos er den dagen, det är jag helt övertygad om…

    Må så gott / Rozie

  21. Hej, Eva! Kul att du kikade in till mig, och att du gillar min blogg. 😀
    Jag kommer även kolla lite hos dig framöver!

    Var beredd på ett besök från Rozie! hihihi 😉

  22. Hej Rozie, Visst är din blogg Supebra, absolut topp. Jag rekommenderade den till en arbetskamrat i förrgår. Idag så talade hon om att hon kikat in och hon sa samma sak. Hon är intresserad av sådana saker så hon skulle läsa lite då och då.Huruvida hon skriver något eller inte det vet jag ej.Men bara så du vet.
    Ska skriva till dig på mail snart.
    Ha en bra fortsättning på kvällen.
    Kram Ulla

  23. Hej, Ulla! Tack för att du rekommenderade bloggen till din arbetskamrat. Jag bugar, bockar och niger!🙂
    Ser även fram mot ett mail från dig!😉
    Kram, kram!

  24. Svarar dig här inne: Enda sättet att du kan hitta mig,om
    jag släcker ner min blogg,är väl genom mejl,men jag ser inte att du har nån synlig här och jag har ju ingen inne hos mig,så jag vet inte hur vi ska fixa till det?

    Vilken fantastisk upplevelse att vara med om sån respons.
    Han kanske bara har testat dig och ditt tålamod innan🙂
    Känt din närvaro,men valt att ”känna in dig” innan han sa nåt.
    Vad tror du?
    Jag fick en känsla av det iallafall.

    Lita på dig själv vännen🙂
    Du vet ju.

    Varma lördagskramar till dig.

  25. Hej, goa ”Pluppis”!😉
    Det där med mailen är redan fixat! Jag har faktiskt din mail i och med att du kommenterat hos mig, och jag måste ”godkänna kommentaren”. Jag kontaktar dig, så du även får MIN mailadress!😀

    Ja, detta var en helt fantastisk upplevelse, och jag är säker på att han ”testade mig” innan. Han ville väl gäcka litet med mitt ”ego”, kan jag tänka mig… Han är finurlig, den där mannen!🙂

    Ja, visst litar jag på mig själv! Helt klart!

    Varmaste kramen till dig också! ♥ / Rozie

  26. Hej, Lotta!
    Jag ska gå in till din blogg och kolla lite närmare på bilderna på dina orber. Jag återkommer till dig lite senare. Ska iväg och jobba om en stund.

    Ha det gott, så ses vi snart igen! / Rozie

  27. Hej, igen Lotta!
    Jag har varit inne och kollat och vad jag förstår så är denna enormt stora ”orb” INTE något ”vanligt dammkorn”, utan jag tror det handlar om en enormt stor ”andlig aktivitet” i ditt hem. Om din son har en ”andlig guide” eller någon annan vid sin sida kan jag inte svara på. Jag råder dig till att du söker professionell hjälp från någon ”medial undersökare” för att ta reda på vad dessa andar vill er. Att leksaker rör på sig kan ibland bero på att det finns ett barn med i bilden. Jag tror att detta handlar om ER personligen, då det följt dig från flytt till flytt.

    Gå gärna in på Terry Evans länk här uppe till höger, ”start” – ”diplomerade mediala undersökare” – där finns ett register över personer som utbildat sig inom ”ghostbusting” där man arbetar med paranormal undersökning på platser eller i hus där det finns ovanliga störningar i miljön.

    Försök ingenting ”på egen hand”!

    Lycka till! / Rozie

  28. Oh vad underbart att du har fått bekräftelse! ^^ Jag har sett de här orberna i verkligheten. Det hände för mig i förgår. Innan hade jag nästan aldrig hört talats om dem ens! Så jag har börjat leta upp information om det nu. Jag är medial, och min första tanke var direkt att orberna är själar i sin rätta form. Det här är så spännande!! ^^ Jag hoppas att jag också kommer få tillfälle att gå på en seans med Terry Evans någon gång! Jag vill verkligen utvecklas inom detta.

    /Emelie

  29. Hej, Emelie!
    Ja, det är underbart med en sådan bekräftelse!
    Terry är otroligt ”träffsäker”! 😀
    Underbart att du har ”gåvan” du också!
    Lycka till med din andliga utveckling!

    Ha det gott! / Rozie

  30. Älskar Terry. I mina ögon är han en av dom bästa. Så stolt du måste ha varit. Önskar att jag hade varit där också. Tyvärr så kommer det sällan några Medium till Gotland, vilket jag önskar. Kram vännen

  31. Hej, Gunn!😀
    Jag gillar Terry skarpt jag också. Finns inte många jag litar på, som jag litar på honom. Men det beror nog på att jag själv är medial och många gånger genomskådar bluffmakarna.

    Kan du inte samla ihop ett gäng och skicka en förfrågan till Terrys hemsida om seanser hos er? Du finner länken till honom uppe till höger.
    Ha det gott och varma kramar tillbaka! / Rozie

  32. Pingback: 2010 in review « Rozie´s Corner

  33. Åh Rozie så underbart att du fick den bekräftelsen av Terry Evans🙂. Jag önskar oxå att man kunde få bekräftelse på att man inte är ”tokig” ibland! Det är ett ensamt liv man lever som ”den där”🙂 Du har en underbar blogg Rozie,och jag kommer att komma med fler kommentarer ska du se:-) Många kramar till dig❤

    • Hej, Charlotta! ♥
      Ja, den bekräftelsen ”är guld värd”, när man under hela sitt liv både sett och hört den andliga aktiviteten, vilken många inte uppfattar. Jag vet inte hur många gånger folk har höjt på ögonbrynen åt mig. Till sist teg jag om mina upplevelser. Så DETTA var bara så fantastiskt! 😀
      Jag är glad att du gillar min blogg, och du är välkommen hit närhelst du vill.
      Många kramar tillbaka ♥

Kommentera

