Kan du hjälpa mig få kontakt med de kära på andra sidan?


hugs-1Jag får ibland olika frågor från min läsekrets och jag väljer här att lägga ut dem under en speciell kategori vilken jag kallar för ”Frågor från läsekretsen” så även andra läsare kan få ta del av dem, för säkert är det många som undrar samma sak. Jag lämnar aldrig ut några namn, för det skulle vara oartigt mot frågeställaren själv och inkräkta på personens egen integritet.

Kan du hjälpa mig få kontakt med de kära på andra sidan?

Svar: För att klargöra detta begrepp hur jag ”ser” andevärlden så citerar jag vad jag tidigare skrivit i min blogg (se fliken: Hur jag ser andevärlden idag).

”Idag, när jag ser gestalter, så ser jag bara skuggor eller att någonting skymtar till i ögonvrån. Ibland är det som ”pulserande energi” i luften, vilken försöker forma sig till en gestalt. Kallt luftdrag, vibreringar i min kropp eller en enormt stark känsla av att någon är närvarande. Föraningar mm. Alltså, jag vet ibland vad som kommer att hända. Men tro aldrig att jag kan ”framkalla det av egen vilja”. Jag kan inte plocka fram svar direkt, om någon frågar mig. Ibland går det. Och ibland ser jag ingenting. Starka drömmar och intuitioner jag känner tar jag på största allvar, och det har hjälpt mig många gånger. Och en annan sak har jag också lärt mig. Andevärlden visar sig på dess egna villkor. Vi kan inte tvinga våra kära att visa sig för oss. Skälla, böna och be hjälper föga. De kommer bara till oss om det är menat så. Nalkas dem aldrig med egoistiska avsikter. Gör det i stället av kärlek och tillförsikt. För så är faktiskt sanningen. Andevärlden flödar av en enorm kärlek. Hela vårt liv bygger på kärlek, om vi skall uppnå den ultimata tillvaron…”

Det är likadant för Terry Evans, som är ett mycket skickligt medium. Även HAN säger vid en seans, att det inte kan förmedlas kontakt till alla. Det är andevärlden själv som bestämmer VEM som skall visa sig av de bortgångna, och VEM eller VILKA av de som finns kvar i livet, och som får motta budskapet. Vi själva har inget att säga till om i det fallet!

8 thoughts on “Kan du hjälpa mig få kontakt med de kära på andra sidan?

  1. Hej
    vad kul att hamna på din sida. Jag är själv väldigt intresserad av det andliga och jobbar lite inom det också.
    Visst är det spännande att få uppleva och känna olika budskap från andra sidan. Och det bästa med allt detta är att kunna ge tröst till anhöriga som förlorat någon av sina kära.

  2. Hej, du!😀
    Tack för att du tittade in till mig! Jag har kollat lite hos dig också, och nu har jag lagt till dig som länk hos mig så jag hittar tillbaka till din blogg. Men heter du Marita eller Marta? På din blogg står det Marita, men här ovanför står det marta… 🙄

    Ja, visst är det spännande med det mediala, och att kunna skänka tröst till de sörjande känns skönt, och ger en stor glädje. Visserligen arbetar jag inte som medium, men trots detta får jag ju kontakt ibland, vilken jag kan förmedla, och det känns bra, då jag ser att det skänker tröst.

  3. Hej
    Missade i:et i marita.
    Jag är rätt ny när det gäller blogg och så. Men jag lär mig väl. Andevärlden får väl lära mig hi hi.
    Du får ha det så bra. Här skiner solen ska ut med mina varghundar

Kommentera

