Kan du se min framtid?


hugs-1Jag får ibland olika frågor från min läsekrets och jag väljer här att lägga ut dem under en speciell kategori vilken jag kallar för ”Frågor från läsekretsen” så även andra läsare kan få ta del av dem, för säkert är det många som undrar samma sak.  Jag lämnar aldrig ut några namn, för det skulle vara oartigt mot frågeställaren själv och inkräkta mot personens egen integritet.

Kan du se min framtid?

Svar: Det är inte meningen att vi ska veta NU vad som kommer hända oss i framtiden, det är vi ”inte mogna för”! Vi har kommit hit till jordelivet för att lära – och utveckla oss som individer. Allt sker enligt lagen om Karma.
Vi är här för att lära oss om ”rätt och fel”. De händelser vi möter i livet formar oss som individer, vare sig det gäller sorg eller lycka. Allt som sker, det sker av en endaste anledning – vi ska utvecklas! Om vi visste allt i förväg, hur ska vi då kunna utvecklas, och ta lärdom?

Låt oss leka nu med tanken!
Antag – att du idag får inblick i en eventuell ”katastrof”, vilken gäller dina nära och kära i framtiden. Du skulle då gräma dig natt och dag över det levnadsöde du väntade på i framtiden. Du skulle inte kunna leva fullt ut i nuet, inte njuta av din tillvaro här och nu. Ditt liv skulle bli en enda lång plåga, och det är inte så det var tänkt med att födas hit.

Vi kan också vända på det: Du får veta att du kommer vinna en massa pengar och att du ska flytta in i ett stort fint hus, få trevliga grannar, och att din framtid för dig och dina anhöriga kommer att bli ”ljus och solig”! VET du vad som då skulle ske? Du skulle sluta kämpa, då du visste att allt
detta skulle bli ditt en vacker dag, du skulle snart inse att du inte hade förvärvat detta genom egen strävan, och ”målet” skulle förlora sin ”guldkant”. När vi kämpar för någonting, sparar och gnetar för att uppnå målet, så ger detta oss en stor tillfredsställelse när vi väl kommit dit. Vi känner då att vi verkligen ”har förtjänat allt detta genom vår strävan”, vi känner stolthet och glädje av att vi lyckades till sist. Skulle vi få ta del av allt detta i förväg skulle livet snart bli ganska tråkigt och utan mening… Och detta är inte meningen heller! Vi lever här och nu – och det är i NUET vi skapar oss vår framtid. Vi har vissa riktlinjer som redan är utstakade men vi själva väljer vår väg att gå.

Livet är som ett oskrivet blad där du själv författar dess innehåll…

8 thoughts on “Kan du se min framtid?

  1. Hej! Håller fullständigt med om detta! Men ibland tar kontrollbehovet och egot över och vill veta, men som sagt, vet vi är risken att vi sätter oss på den berömda baken och inte gör något för att komma dit. Vi behöver våga ta risker för att komma framåt här i livet, för är det inte så att det är vägen till målet som är själva målet… finns det någon annan ”slutdestination” än övergången till andevärlden, och där är vi förhoppningsvis lite mer insiktsfulla över det liv vi levde här på jorden senast.
    Draken

  2. Ja, Helena – du ”kloka drake”, så är det!😉
    Det är inte meningen att vi ska veta allt just nu, ”det är vägen till målet som är själva målet”, helt klart! Och tids nog får vi veta ändå, och först DÅ ”faller puzzelbitarna på plats”

    Kram på dig ”DragonLady”! / Rozie

  3. Tycker du att det är jobbigt? Är det inte BRA då att det är vi själva som styr våra liv, hellre än att någon/något annat gör det i vårt ställe? Jo ansvar har vi över våra liv, även om många inte förstår det…

    Kram, kram

  4. En och annan ”puff i rätt riktning” är ju aldrig fel!😉
    Vi får den hjälp vi behöver – och när vi är förtjänt av den…

    Kram och sov så gott!

  5. Ja gblir jättelycklig av att tänka så: Nu ska jag fylla mitt papper med innehåll.

    Så har jag ju levt mitt liv hittils….bra påminnelse…det är rpecis det som fattas mig.

    Att jag ”tror” att jag är fången…av omständigheter….

    Det mesta är vad man gör det till.

    TAck!

Kommentera

