Detta kallar jag kärlek!


Svårt att hålla tillbaka tårarna…

Vilken kärlek!

En dag frågar en son sin far: ”Pappa, springer du en maraton med mig?”
Pappan svarar ”ja” och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du en till maraton med mig?” och pappan svarar igen ”ja, min son”.
En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?” (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen ”Ja”

Och här kommer videon till denna historia:


8 thoughts on “Detta kallar jag kärlek!

  1. Visst är den fanastisk!!! Jag har också skrivit om den…på någon av mina bloggar…

    De kalalr sig Team Hoyt och har en hemsida också. En bok har skrivits o mdem som heter ”det är bara ett berg” Tänk om man såg på utmaningar i livet så….”det är bara en utmaning, eller en uppförsbacke eller ett berg”

    Jag blev så rörd.

    Jag fann en filmsnutt där sonen dessutom utallar sig. Han har i många klipp givits för lite utrymme. En välutbildad och välartikulerad ung man är det viljestark. Fast han pratar med hjälp av en dator.

    Ha det gott!

    • Ja, det är helt otroligt! Jag fick det här via ett mail. Fick en klump i halsen och tårarna rann. Helt rörande att få ta del av.

      Önskar dig en trevlig helg!😀

  2. Jag kan inte se filmen på min lånedator, men jag har sett filmen tidigare – killen är cp-skadad och pappan gjorde en enorm prestation.

    Vackert, starkt och mycket rörande hur pappans kärlek till sonen fick honom att utföra en nästan omänsklig prestation-

    Såååå fint:)

    Kramar och en trevlig helg önskar jag dej./Kao

    • Ja, en verkligt kärleksfull prestation. Man ser riktigt hur kärleken lyser i ögonen när de ser på varandra, och den ömhet fadern ger sin son ser man klart och tydligt. Varsamt och samtidigt kraftfullt för han sonen genom dessa lopp! Helt otroligt! Mina tårar rann, och jag hade en stor klump i halsen…

      Kram och trevlig helg!/Rozie

  3. Ja, jag håller verkligen med dig! Jag började gråta när jag såg videon. Det är så rörande…

    Ha det gott, och pussa Gizmo på nosen från mig!😉

    Rozie

  4. Ja, visst är det rörande. Man finner inga ord. Känner bara en klump i halsen, och man blir alldeles varm i hjärtat.

    Kram, kram!

    Rozie

Kommentera

