Dagens Tarotkort fredag!


100_1369Ögonblick för ögonblick: När denna figur rör sig över stenarna, rör han sig lätt och utan allvar och på samma gång är han i absolut balans och helt vaken. Bakom det virvlande vattnet kan vi se konturer av byggnader, det ser ut att vara en stad. Mannen befinner sig på marknadsplatsen, men på samma gång står han utanför, bibehållande sitt lugn och med förmåga att betrakta den från håll. Detta kort uppmanar oss att släppa vår upptagenhet med andra platser och andra tider och stanna i det som händer här och nu. Livet är en stor ocean där du kan leka bara du släpper dina fördömanden, dina åsikter och din förkärlek för detaljerade långtidsplaner. Var öppen för det som kommer i din väg, allteftersom det kommer. Och bekymra dig inte över om du snubblar och faller; res dig upp, borsta av dig, få dig ett gott skratt och gå vidare.

Rozie´s ord på vägen: Nu är tid för att lätta på den ”självkritik” du har, dags att ta steget fullt ut, se allt det fantastiska runt omkring dig, ”våga vara” och leva fullt ut. Kom igen, livet väntar därute!

2 thoughts on “Dagens Tarotkort fredag!

  1. lätta på självkritiken skulle jag behöva.
    före mina hörseloperationer så trodde jag att alla såg ner på mej…..vem lyssnar på den som säger va en gång eller flera.
    jag har märkt att min omgivning kan behandla mej som hörselskadad ännu.
    det känns inte bra för min självkänsla.
    så jag har mycket arbete med mej själv och att övertyga andra att jag finns och hör….

    ha dä bra

  2. Ofta är vi ”våra egna domare”. Vi dömer oss själva, och med kritiska ögon synar vi oss själva – och det vi finner ser vi på med ogillande. Eftersom vi känner dessa känslor, tror vi att även andra ser på oss på samma sätt. Försöker vi släppa detta tankesätt, då kommer vi att upptäcka helt nya sidor hos oss själva – sidor vi kommer att gilla. Vår egen ”utstrålning” kommer då att även finna gillande från dem vi möter. Det vi ger får vi tillbaka.

    Trevlig helg, och stor kram!/Rozie

Kommentera

