Mystiska fenomen


Jag fick ett önskemål från en av mina trogna läsare, Ulla (LadyInBlue) och hon föreslog att jag skulle varva tarotläggningarna med lite berättelser. Ärligt talat så har jag inte hunnit, men nu kommer jag dela med mig av något som jag ännu inte har berättat för er, då det delvis hade fallit i glömska. Men så hittade jag några anteckningar angående dessa händelser, och här kommer ni nu att få ta del av dessa:

Detta har hänt…

Vi har båda två, oberoende av varandra märkt en viss ”aktivitet” i lägenheten. ”Någon” rör sig mellan köket, hallen, sovrummet, vardagsrummet och kontoret. Ibland när jag suttit i vardagsrummet har jag sett ”något” i ögonvrån, som rör sig utanför mitt synfält. Och ibland har jag sett ett ”energifält” format som en kropp.

Tidigt en morgon vaknade Tomas och såg en ”gammaldags klädd” gumma med en sjal över huvudet och axlarna (huckle). Hon stod lutad över fotändan av sängen och iakttog mig, där jag låg och sov. Sakta vände hon sig om, så Tomas såg hennes ryggtavla när hon gick ut från sovrummet, till vardagsrummet. Helt tyst försvann hon ut i hallen.

En morgon ropade Tomas på mig från vardagsrummet. ”Kom får du se! Vad är det här?” På golvet framme vid vardagsrumsbordet låg alla mina ”Möt din andliga guide-kort”, prydligt i en hög, med baksidan upp. Jag hade inte rört dem på flera veckor, och hade inte varit i vardagsrummet de senaste dagarna. Hur kunde de ta sig ur bokhyllan, vilken står c:a 1 1/2 meter från bordet? Om de skulle ha glidit ur hyllan, vilket var en omöjlighet, så borde de legat utspridda – några på den undre hyllan, och några på golvet. Vi hade inte varit därinne på flera dagar, någon av oss. Och vi hade ej heller fått hem några katter ännu. ”Någon annan” måste ha gjort detta!

FenomenEn annan gång var den nedre lådan i bokhyllan utdragen. Vid det tillfället hade vi fått hem ”pojkarna”, men de kan inte dra ut lådan. Det har jag kollat! Den är lite ”trög”. Och bokhyllan är täckt baktill, så det går inte att skjuta ut lådan bakifrån, det har jag också kollat. Så var det lugnt några dagar, men så en dag när jag befann mig i köket hörde jag hur det prasslade och lät från vardagsrummet.”Vad har de nu hittat på?!” tänkte jag, och smög för att överraska dem. Men när jag kom till hallen tystnade ljudet. Försiktigt kikade jag in i vardagsrummet. Katterna låg och sov djupt i soffan bägge två… men lådan stod återigen fullt utdragen.

Det händer ibland att katterna plötsligt stelnar till och stirrar intresserat på någonting, som inte jag kan se. Ofta händer det när vi sitter och gosar. Plötsligt stirrar de på en punkt bredvid mig, där jag sitter med dem i famnen i vardagsrummet. Eller så stirrar de stint rakt ut i rummet. Ibland ser man hur de följer något/någon med blicken.

Tidigt en morgon vaknade jag av att jag fick en hård knuff i bröstet och mellangärdet. Kändes obehagligt att vakna på det sättet. Jag tittade upp, men såg ingenting. Däremot hördes ett frasande ljud, som om någon rörde sig i rummet. Observeras ska, att det inte var våra katter, för de får inte vara i sovrummet!!!

Tomas var iväg på ett jobb för ett tag sedan. Han skulle hålla en föreläsning. Han kom i samspråk med en kvinna efter föreläsningens slut. Det kom fram att hon var ”medial”. Plötsligt sa hon till Tomas: ”Jag måste få tala om en sak!” Så berättade hon att vi har en äldre kvinna hos oss, och hon vakar över oss. Men hon har ingen anknytning till någon av oss. Är bara här för att titta till oss. ”Hur ser hon ut?”, frågade Tomas. Och svaret blev: ”Hon är liten och rund, uråldrigt klädd. Hon har en stor sjal över huvudet och axlarna”…

5 thoughts on “Mystiska fenomen

  1. Far out!😀

    Hon verkar ju vara välvilligt inställd i a f och det kan ju vara schysst att ha någon som ”vakar över en”, eller…?

    Fast jag undrar just varför du väcktes den där morgonen på ett ganska obehagligt sätt. Fanns det någon begriplig anledning som kunde förklara ditt bryska uppvaknande?
    Jag menar; du hade väl inte glömt något på spisen som utgjorde en möjlig brandfara, eller så..?😀

    Kanske gumman bara tyckte att du låg och drog dig lite för länge, hehe…?

    Ha det gott, Rozie!

    • Hej, du!😉
      Ja, hon är nog här och ”tittar till oss”. Verkar inte störande på något sett. ”Bara finns”, liksom. Har inte fått någon egentlig förklaring heller, till den knuff i bröstet jag fick. Det händer ”lite nu och då” mystiska saker här, men vi är så vana med det. Det är inget obehagligt, och det som finns här är ingenting som INTE borde vara här, om du förstår vad jag menar. Känns faktigt ”tryggt” med dem här hos oss, då det känns att vi har en viss ”koppling” till dem (det är fler än en).

      Önskar dig en trevlig vecka, Sammiz! Kram på´re!/Rozie

  2. Kul att se att du börjat blogga igen! Och det här var verkligen spännande att läsa🙂

    Det är ju tur att ni upplever det som positivt. Själv skulle jag inte gilla att någon knuffade mig, det låter mer som spökfasoner.

  3. Spännande, men undrar varför hon vakar över er om hon inte känner er? Nåja, hon verkar ju vara snäll, tur det!

    Har ju själv varit med om små ”saker” och nyligen gjort en liten film utav något av det, att ha som inspiration till skrivande av spökhistorier. Roligt🙂

    Kram

  4. Eva:
    Jag ”blev lite överrumplad” just då. Antagligen ville ”någon” påkalla min uppmärksamhet. Men det var ingenting ”obehagligt” i SIG. Möjligtvis låg det obehagliga just i att bli väckt på det VISET. Har inte hänt så igen efter det, tack och lov… Tror inte att det handlar om några ”spöken”!
    Ha det gott!/Rozie

    Madonnan:
    Hört talas om ”andliga hjälpare/guider”? Det KAN vara en anhörig, men det finns även andra andevarelser, som väljer att vara en hjälpare, trots att man inte har någon egentlig anknytning till dem.
    Vad spännande med din film!😀 Verkar som en god idé att ”göra något av” det man upplever…
    Kramiz!/Rozie

Kommentera

