Dagens Tarotkort, fredag!


100_1381Politik: Känner du igen den här mannen? Alla utom de mest oskyldiga och ärliga av oss, har en politiker lurande någonstans i sitt sinne. Faktiskt är det så, att vårt sinne är politiskt. Hela dess natur är att schemalägga och planera och manipulera situationer och människor, så att det kan få det sinnet vill ha. Här representeras sinnet av ormen, beklädd med moln och talande med kluven tunga. Det viktigaste att komma ihåg är att båda dessa ansikten är falska. Det goda ”lita på mig” ansiktet är en mask och det elaka, giftiga, ”jag ska få dig dit jag vill” ansiktet, är också en mask. Politiker har inga riktiga ansikten. Hela spelet är en lögn. Ta en ordentlig titt på dig själv och se efter om du spelar detta spel. Det du ser kanske är smärtsamt, men inte lika smärtsamt som att fortsätta att spela spelet. Ytterst, gynnar det inte någons intresse, allra minst ditt eget. Vadhelst du uppnår på det här sättet, kommer att förvandlas till stoft i dina händer.

Rozie´s ord på vägen: Ta dig tid till att begrunda, om det du gör för andra är för ”egen vinnings skull” eller om du gör det av kärlek.

6 thoughts on “Dagens Tarotkort, fredag!

  1. Hej! Gick operationen bra? Hoppas det🙂

    Vet du, berättade jag att jag provat på Tarotkort. Det var väl två veckor sedan, när jag träffade det där mediumet. Och det var helt otroligt vad som kom fram, kändes helt rätt. Häftigt faktiskt.
    Kram,
    Eva

    PS: Följer du med över till min nya blogg? Hoppas det🙂

  2. Jo, då operationen gick bra! Det är helt enormt att slippa glasögonen!😀

    Tarotkort är spännande, eller hur!? Jag har varit inne hos dig och kommenterat lite.

    Kramiz! / Rozie

  3. ”Det är helt enormt att slippa glasögonen! :D”, skriver du.
    Kan just tänka mig. Jag som har sådana dj-a problem att hitta mina läsglasögon jämt! Ser ju inte klokt utan dem, grrr…!
    Oerhört irriterande; i synnerhet om man haft perfekt syn fram till 40 bast.
    Grattis!

    Visst är det häftigt att man med hjälp av så många olika tekniker kan få sin livssituation speglad?

    Men egentligen tänkte jag fråga dig, Rozie (med anledning av politikerkortet); Tror du inte att det kan finnas en ”god politik”? Som utgår från hjärtat, typ?

    Tycker nog t ex att Obama är den klart klipskaste och rakaste amerikanske presidenten under min livstid och att han faktiskt gör lovande ansträngningar för att rätta till USA:s dirty games runt om i världen.

    Fast visst är det vi vanligen sammankopplar med begreppet politik en otrevlig företeelse, inget snack om den saken!😀

  4. Jag känner igen det där problemet med irriterande glasögon. Man irriterades över att de även ofta var fläckiga, flammiga och dammiga på glasen. Man såg hela tiden den ”störande” bågens kant – och framför ALLT – man kunde inte se ordentligt vare sig man hade dem på sig eller tog dem av sig! Optikerna ”fick aldrig riktigt till det” med att skapa ”den perfekta synen”! Fanns alltid något som irriterade i synfältet!!!

    Nu upplever jag ”livskvalité”… 😀

    Angående ”god politik”, så tror jag inte att vi får uppleva den fullt ut i DENNA tid. Det finns säkert en och annan politiker, vilken likt Obama vill ”förändra världen till någonting bättre”. Sådana personer har även funnits tidigare inom ”världspolitiken”. Men hur gick det för dem? De ”tystades ner för gott” av en rovdjurslysten omvärld…

    Så länge det råder hat, ärelystnad, girighet efter pengar och makt – vilket skapar osämja, krig och förödelse så kan ”den lille” inte strida ensam mot en kall och hård omvärld.

  5. Grattis till livskvalitén, Rozie!😀

    Att vi får uppleva den ”goda politiken” fullt ut i den innevarande tidsperioden, tror inte jag heller, även om jag tenderar att vara en obotlig optimist i alla möjliga sammanhang. Men min förhoppning är i alla fall att vi s a s går mot ljusare tider i och med ingången i Vattumannens tidsålder.

    http://samzodiac2.wordpress.com/2009/02/16/vattumannens-tidsalder-ar-har/

    (Som jag ju tror att vi nyss gått in i. Jaja…det är väl den där optimismen igen, förstår jag, hehe…)

    Enligt mitt förmenande är hat, makt- och ärelystnad samt ohöljd girighet resultatet av att folk inte ser de stora sammanhangen, vilket jag alltså hoppas ska ske i större utsträckning framöver.

    Kärlek och rädsla kan inte samexistera; fins det ena så försvinner det andra. Och dessvärre är vår värld genompyrd av allehanda rädslor. Rädslan att inte få nog (girighet), rädslan att förlora en partner (svartsjuka) etc etc

    Men jag märker ju att folk numera tar till sig saker som de hånskrattade åt förr. Alternativa behandlingsmetoder och förekomsten av paranormala fenomen som tidigare bara väckte löje, för att endast nämna ett par saker.

    Men- kanske viktigast av allt- även om vi kanske inte kan förändra våra medmänniskor nämnvärt (fast gudarna ska veta att vi försöker😆 ), så borde vi ju i alla fall kunna kontrollera oss själva och välja vad och hur vi tänker, eftersom energin följer tankarna.
    Tänker vi att omvärlden är kall och hård, så upplever vi lätt den sidan av tillvaron. Om vi tänker oss Universum som en helhet; en varm och (åtminstone potentiellt) kärleksfull plats, så blir nog Livet lättare och roligare att leva!😀

    Kram, Rozie!

  6. Jag tror också på att det ”goda ska segra till sist”. Och precis som du skriver så har människan vaknat andligt mer och mer. Vi är på väg in i en ny tidsålder då förändringar kommer att ske, och de har redan påbörjats. Vi inser mer och mer värdet av att vårda vår jord och våra relationer till våra medmänniskor. (Kolla Mayakalendern!)

    Vi anammar mer och mer, det vi förr kallade för ”nonsens, hjärnspöken och hokus pokus”. Folk vågar träda fram och berätta om ”olika fenomen” som de upplevt i sitt liv, men aldrig vågat nämna tidigare, av rädsla för att bli ”omyndigförklarade” av en kall och cynisk omgivning.

    Kan bara hålla med dig i det du skriver!😀

    Och även JAG förhåller mig optimistisk (försöker i alla fall)!😉

    Varma kramar till dig Sammiz!

Kommentera

