Dagens Tarotkort, söndag!


100_1383Utmattning: Här avbildas en person vars hela livsenergi, gått åt till hans ansträngningar att ge bränsle till det enorma och löjliga maskineriet av självhävdelse och produktivitet. Han har varit så upptagen av att ”hålla ihop alltsamman” och av att ”se till så att allt går som det ska” att han glömt bort att vila. Det är ingen tvekan om att han inte kan tillåta sig själv att vara lekfull. Att överge plikten för en resa till stranden kan ju betyda att allt rasar ihop. Kortets budskap handlar inte bara om arbetsnarkomani. Det handlar också om alla trygga och onaturliga rutiner vi skapar för att hålla ifrån oss det kaotiska och spontana. Livet handlar inte om att driva ett företag, livet är ett mysterium att leva. Det är dags att riva sönder stämpelkortet, lämna fabriken och ta en tur till det oplanerade. Ditt arbete flyter mycket bättre när ditt sinne är avslappnat.

Rozie´s ord på vägen: Unna dig att skämma bort dig själv. För VEM är viktigast för dig i världen? Ditt svar blir säkert: familjen, barnen, far – och morföräldrar, dina vänner, din hund eller din katt. Men svaret borde vara ”jag själv”. För tänk efter – om inte DU mår bra, då kan du ju inte heller vara till någon glädje för andra. Och tro inte att du är ”oersättlig” om du slinker ut i solljuset en stund, från dina dagliga sysslor! Det du kommer att upptäcka är den värld som finns där ute. Glöm ej bort att leva här och nu, och njuta av tillvaron! Se det stora i det lilla, och det lilla i det stora…

5 thoughts on “Dagens Tarotkort, söndag!

  1. Ja, visst är det så. Man ska skämma bort sig själv ibland. Men det tog mig många år att inse det.🙂
    Likaså det där med att leva i nuet. Viktigt det där.
    Kram,
    Eva

  2. Hej Rozie, Kikade in på din andra blogg. Läste din frustration. Tänkte skriva en kommentar men då måste jag logga in först??? så då skrivar jag här i stället.
    Jag tänkte också prova en annan blogg ett tag. Valde samma som min dotter; blogg.se men fattar nada. Tror jag överger den. Tror Susanne också sa att hon inte förstod den så bra.
    Vill du ha FÅR så FÅR du komma till min svärson
    han är FÅRfarmare. Det är en del av hans får jag har på min blogg.Bilden är dock gammal så han har nya får nu.
    De blev många får de=)
    Ha en fin kväll och morgondag.
    Kram på dig / Ulla

  3. Till Eva:
    Vi har för vana många gånger att INTE skämma bort oss själva, och att leva i nuet glömmer vi ofta bort. Dags att ändra på det, eller hur!?😀
    Kram!

    Till Ulla:
    Du behöver INTE vara inloggad för att kommentera! Din kommentar får jag ändå, så välkommen du, att skriva där om du vill…

    Många FÅR var det allt, FÅR man väl säga!😉
    Kramiz!

Kommentera

