Jag vet inte riktigt vad jag ska tro!


3045055279_0659e72a09Jag känner mig något fundersam över det som inträffade under natten och morgonen, och jag vet faktiskt inte riktigt om det var ”en tillfällighet”, eller om det var ”ett budskap från andra sidan”. Det lutar nog åt att jag tror på det sistnämnda, då jag inte har någon annan förklaring. I natt drömde jag om min förre make, vilken avled efter en tids sjukdom i cancer. Detta var i januari -03.  I dag är jag omgift sedan ett par år tillbaka. Jag drömde att de skickade hem honom från sjukhuset, och i drömmen var han fortfarande sjuk. Så nu satt han alltså där i soffan hemma hos mig och min nuvarande make, i vårt nya hem! Ingenting sa han, satt bara och stirrade tomt framför sig. ”Det här är inte klokt!” tänkte jag. ”Han avled ju! Herre Gud! Han lever ju fortfarande!”

Förfärat såg jag in i hans sorgsna blick, och förstod att han mycket väl visste var han befann sig, och att han insåg att jag, medan han varit borta, under denna tid hade påbörjat ett nytt liv. Plötsligt vaknade jag, och kände mig väldigt illa till mods. Drömmen hade berört mig djupt.

På väg till jobbet började min mobil att ringa, och när jag tog fram den för att svara tystnade den plötsligt. Det fanns inget missat samtal registrerat. Inte ett tecken på något samtal alls! Inget sms! Ingenting! Det var som om det aldrig  skulle ha ringt på den!

Jag fattar ingenting! Eller också så gör jag det – innerst inne!

One thought on “Jag vet inte riktigt vad jag ska tro!

  1. Pingback: Ett telefonsamtal från andevärlden? « Rozie´s Corner

Kommentera

