Vem väljer du att vara idag?


514564623lAlla bär vi masker på oss här i livet för att försöka ”passa in i samhället”. Vi glömmer bort oss själva och vår egen identitet. Ja, vi vågar oftast inte vara oss själva, utan anpassar oss till som vad vi förväntas av vår omgivning.
Man ska tala, säga, skriva och vara på ett visst sätt. Det här sätter dock sina spår inom oss. Vi blir då olyckliga, uppgivna och ibland likgiltiga när vi försöker ”följa flocken” och vi glömmer vårt eget sanna jag.
Men säg mig VARFÖR ska vi vara som andra förväntar av oss, eller som vi TROR att de förväntar? Vad är det VÄRSTA som kan hända om vi börjar bryta denna ”dagens trend”? Är det inte bättre att visa VEM man verkligen är, locka fram de egna unika sidorna i dagen, lämna ”masken” djupt i ”glömskans byrålåda”, och börja LEVA fullt ut – här och nu…

6 thoughts on “Vem väljer du att vara idag?

  1. Läste ditt tidigare inlägg om din f.d. make. Jag har själv mött min döda pappa i drömmar. Så jag tror att det du upplevde verkligen var ett möte, fast i en annan ”dimension”. Förmodligen vill han något och det är nog bara du som vet vad. Hade det hänt något särskilt kanske dagarna innan? Försök prata med honom när du är ensam hemma. Finns han omkring dig så hör han – och förstår. Han kanske är orolig för dig?
    Kram,
    Eva

  2. Jag tror att han ville ”titta till mig”, i detta möte i drömmen. Tror inte att det är något speciellt.Ingenting hände heller dagarna innan. Och det där med att mobilen ringde, och ingen var där, ej heller något registrerat ”missat samtal”, var bara ett av hans spratt som han ibland brukar ”gäcka mig” med.😀

    Kramar tillbaka! / Rozie

  3. ”Men säg mig VARFÖR ska vi vara som andra förväntar av oss, eller som vi TROR att de förväntar?”

    Ja, säg det…!

    I’m behind u 100% here, Rozie!😀

    Ha det fint!

  4. Ja, VARFÖR? Det är ju att bruka våld på oss själva och vår egen identitet om vi försöker ”utplåna” oss själva för att vara ANDRA till lags! Ingen som tackar oss för DET!

    Skönt med ditt fulla stöd, Sammiz!😉

    Ha det fint du också! / Rozie

  5. Ja, dessa makser och roller vi intar ibland i olika situaioner. Någon jag gör ibland. Det är minsann inte lätt att vara sig själv.
    Det gäller att verkligen hitta sig själv först och vet vem är jag egentligen? Är jag mitt sanna jag? Är jag den jag tror att jag är eller är jag den jag tror andra vill att jag ska vara??😉

  6. Vi tar gärna på oss masker, och blir till de personligheter som vi tror att andra förväntar av oss. Så rädda att inte kunna vara till lags ”gör vi våld på oss själva” genom att undertrycka våra egna önskningar och värderingar. Förtränger den ”person” som vi verkligen är djupt inom oss…
    Dessvärre

Kommentera

