Ted Gärdestad – I den stora sorgens famn




8 thoughts on “Ted Gärdestad – I den stora sorgens famn

  1. Jag har alltid beundrat Ted. Det är oerhört tragiskt att han lämnade oss i förtid. Så tack för att du delar med dig.

    Sv: Jo, men jag håller ju på och säljer min lägenhet just nu. Så jag hoppas komma därifrån så fort det bara går. Men jag är ändå angelägen om att försöka få stopp på de dåliga energierna där. Känner att jag måste försöka göra vad jag kan.

  2. Du gör rätt i som säljer lägenheten. Det måste kännas svårt att leva i detta ”kaos”.
    Hoppas att någon som verkligen ”VET vad han/hon har att göra med” hjälper dig att komma tillrätta med problemet. Viktigt är det dock att denne person även SJÄLV ”är i balans”, annars kan det bara göra skadan VÄRRE, och ”reta upp” det som håller sig kvar där.

    Hoppas det ordnar sig! Kram! / Rozie

  3. Jo det är VÄLDIGT VIKTIGT att man känner sig själv när man jobbar med ” ghost busting”, det är lätt att bli manipulerad av andras dynamik som påminner/liknar sin egen och då kan man förvärra det hela!
    Men hur många tror ni vill höra att det är deras eget kaos som ställer till det och att det inte är andevärldens ” fel ”.
    Många av oss vill ha quick fix och inte ta eget ansvar för sina liv. Att vara ett offer för sitt livs omständigheter och skylla allt på andra/annat och fastna i detta destruktiva beteende, då kommer vi ingen vart alls. Tro mig jag vet verkligen vad jag pratar om. Det finns inte ett universal ” piller ” som löser allt, möjligtvis eget ansvar och mod att be om hjälp🙂

  4. Jag har ingenting att lägga till detta, då det har tagits upp i tidigare kommentarer, och JAG vet ju, Helena att DU ”vet vad du talar om” i det här fallet. Visst kan det vara ”ens eget kaos”, helt klart!😀

    Kan bara hålla med där. Men jag skulle ändå vilja fråga dig:
    HUR vet någon som söker hjälp från någon ”medial undersökare”, vilken håller på med ”ghostbusting”, att just DEN personen är ”den rätta” och lämplig att hjälpa en med ”oroligheter” i ett hus? Det finns ju hur många utövare som helst, och ALLA påstår de ”ha svaret” om vad som sker i huset! ”Bluffmakare” förekommer alltför ofta här!

    Risken måste väl ändå vara stor att det blir ett ännu större kaos om man blandar in alltför många ”utifrån”?!

    Ponera att det råder livlig aktivitet i ett hem, dit kommer både den ena och den andra som säger sig kunna hjälpa en, och JAG har i alla fall en känsla av att man beter sig felaktigt redan DÄR om man tar dit för många olika ”klåpare”!
    Tror säkert du vet vad jag menar.

    Kan du ge ett råd till hur de som behöver hjälp, verkligen FÅR den hjälp som behövs? VAD ska de titta efter för ”egenskaper” hos den personen som ska hjälpa dem? Det finns dessvärre en stor naivitet och godtrogenhet, bland de hjälpsökande, och det ligger då nära till hands att de blir grundlurade. Alltför ofta hör man talas om detta, sorgligt nog!

  5. Hej!
    Ja du tyvärr är det svårt att veta vilka som är seriösa eller inte!
    Det jag själv brukar tänka på är om ett medium säger sig ha alla svaren eller kom till mig ska jag hjälpa dig säger sig ha guider som är högt uppstigna mästare då drar jag öronen till mig.
    När jag själv arbetar vet jag aldrig om jag kan klara hjälpa, för det första är jag bara en kanal och de som verkligen gör jobbet är andevärlden men de behöver mig som, man kan likna det vid en bro.
    Den ande som ” sitter ” fast har en låg energi medans andevärlden har en mycket högre så mitt jobb om jag ska hjälpa någon över är att hjälpa anden att höja dens energi så att den kan se andevärldens, lät det komplicerat?
    Det man kan göra om man behöver ett medium till detta är faktiskt att kräva att man vill se om mediet har utbildning, se referenser osv.
    Hoppas det klarnade något🙂

  6. Tack för dina uttömmande svar!😀
    Det är nog både en och annan av de läsare här som nickar instämmande, och tänker: ”DET ska jag lägga på minnet!”

    Ha det gott så hörs vi snart igen! / Rozie

Kommentera

