Indian Dreams – Sacred Spirit


18 thoughts on “Indian Dreams – Sacred Spirit

  1. Hallå där, Sammiz!😀
    Visst var den häftig!
    Midsommar´n är lugn och mysig,
    ”inga större utsvävningar” här, inte!😉
    Hoppas din också är bra!
    Kram, käre ”broder”!

  2. En svår dag. Kan känna Fredrik, men kan inte se honom. Det gör så ont. Saknar hans glädjespridande leende och strålande ögon.
    Har Indianer samma tro/vetskap som vi ? Att våra själar lever vidare på ”andra sidan” eller paralellt med oss?

  3. Gulliga, wildmammis!
    Jag måste återkomma i kväll till dig, då jag behöver mer tid till att försöka förklara, och svara på din fråga. Ska till jobbet om en stund.

    Förstår att du saknar Fredrik, men han har inte lämnat dig!
    Ibland kan vi känna ”olika stadier av närhet” i vår sorg och saknad, så är det bara…
    När du minst anar det, kommer du åter få se hans leende och strålande ögon. Bara vänta och se…

    Håller om dig och kramar! / Rozie

  4. wildmammis! Här kommer lite info om indianernas tro!

    Respekt och vördnad för naturen är gemensamt för alla indianer, för dem är jorden en moder och allt levande är människans släktingar.

    Indianernas tro är andlig, allt har en ande, djuren, träden, stenarna, vinden, vattnet, allt omkring dom är heligt. Den heliga anden genomsyrar allt dom gör och dom har olika ritualer att hedra dom olika andarna på.

    Indianer som är shamaner använder dansen för att hedra sina ”hjälpare” i ”den andra världen”. De dansar även för att komma i kontakt med personlig kraft, för att be o hjälp eller helande, för att tacka, för att kontakta sina döda närstående eller naturens andar. Och även för att hylla årstidens gång.

    Deras syn på livet, vår natur, vår jord – och allt som lever på den, ingår i en ”cirkel” ett kretslopp – där vi alla har en lika stor viktig del i ett totalt universum.

    Något för oss andra att ta efter…
    Kramar! / Rozie

  5. Mysig film. Har alltid gillat indianer. När jag var liten lekte jag att jag var indian själv när jag var på landet🙂

  6. Ja, den är mysig!😀
    Indianer är ett underbart folkslag, och med ett helt fantastiskt synsätt på livet och allt som finns omkring oss!

  7. Underbar musik.
    Har inte skrivit på länge. det har sina skäl….sommar, sjukdom och återigen delad dator med dottern.

    Ha en skön sommardag i morgon/idag eller när du läser detta.
    Kramar
    Kao

  8. Ja, den är vacker!
    Det blir ju så ibland att man inte alltid kan sitta vid datorn. Nu är det SOLEN som gäller!😀

    Ha det gott, vännen! Stor kram! / Rozie

  9. Alla vi människor borde ta efter liiiite av Indianerna (eftersom vi är ego så skulle man inte kunna ta med allt) så skulle mkt bli bättre! Ett underbart folkslag *Love* Underbar musik – så underbart att meditera till…

    Vill bara hoppa in o ge dig en liten fredagskram o önska trevlig helg! ‘KRAM*

  10. Som vanligt kan jag bara hålla med dig, då vi ju tycker så lika!😀

    Tack för att du hoppar in och ger mig denna fredagskram! Den kommer jag att leva på länge!
    Kram & Trevlig helg! / Rozie

  11. Har alltid känt mig närbesläktad med dessa folkslag.
    Vet att det finns nåt där,med mig.
    Det blir extra tydligt när jag är jag är hos A-Linda.
    Tillsammans med djuren,i naturen,med fullmånen,är allt så nära.

    Kraam,min vän/Pluppis

Kommentera

