Livets ström


P6280199 copy

 

Våga släppa taget om din rädsla och se vart strömmen för dig…

22 thoughts on “Livets ström

  1. Hej min vän! Ögnar mig igenom dini blogg o kommentarer o bara ler o håller med dig i allt du skriver!
    Men jisses – det händer saker med mig o jag vete tusan vad det är!
    Jag får till mig massa saker om mig själv eller det som berör mig o jag har bett om att få vara ifred o stängt ner mig så att säga… Men ÄNDÅ så ser jag – hör jag saker! Men det som är anorlunda denna gång är att jag känner INTE av några energier!
    Alltid annars så känner jag av energierna innan jag får fram vem/vika det är som kommer på besök…
    Men NU bara pangar det till o jag gillar det inte alls!

    NU förstår jag de människor som kan tyckas bli ”rädda” för detta när man inte känner…

    Sen händer det mer o mer saker i min lägenhet som får mig att vilja flytta!😦
    Jga har bott i denna lgh tidigare men flyttade tillbaka. Jag har alltid känt av energier här men nu ”ger det” sig på Maja – min 9 åring!
    Jag har bett dem att låta henne vara då hon är hysteriskt rädd på nätterna… Vaknar av att det står en ”farbror där , där o där… Han flyttar på sig mamma – fort! Ta bort honom!”

    För ett tag sedan glömde jag min plånbok i lgh, sprang upp igen, rusar in i köket o tvärnitar för vid mitt bort satt en ”farbror” o tjoff så försvann han! Undrar jag om det är samma man?

    Jag tror jag fått in att han har bott här o min dotter har hans rum – men även fast jag har försökt att få över honom så går det inte!*suck*

    Inte altid kul o skönt med ”gåvan”………….. BLÄ säger jag just nu om den!😦

    Vill bara säga till dem – allt eller inget! Men nej då… Men VAD för mening är detta ”spel”? Känns som katt o råtta men det blir starkare bara! *suck igen*

    vet inte varför jag skriver detta till dig – jag ber inte om råd utan jag tror det är mer ” DU FÖRSTÅR vad jag menar!”

    Hoppas det är bra med dig gumman…
    Kram till dig från mig!

  2. Usch det här var inget vidare! Så här kan ni inte ha det!😦

    Min ”spontana reaktion” är att jag tycker ni ska flytta, då han uppenbarligen vill ha bort er därifrån! Det är HAN som bor där, anser han!
    Dessutom tror jag att du inte mår så bra just nu, och då kan det ligga lättare tillhands att du är MER ”mottaglig” just nu. Får en känsla av att du är ”trött och utarbetad”, och något ”ur balans”! Stressad! Har jag rätt eller fel?

    Alla känner vi så under olika skeden i livet, och är vi dessutom ”mottagliga för andevärlden”, så kan det påverka oss. Vi förlorar då kontrollen över ”på och av-knappen”, och själva ”känslan och föraningen” av vad vi får till oss går förlorad! Och ”PANG!” så dyker de bara upp, rakt ur tomma intet -och innan vi vet ordet av!

    Kram, käraste vännen, till dig och din dotter! Var rädd om er! / Rozie

  3. Åh vännen! Om jag mår mindre bra? Nja – jag mår bra iom att kärleken kom till mig men visst vill man ha den hos sig mer än vad man kan få ibland. Jag känner mig lite ”stressad” av tanken att jag VILL inte bo här utan byta stad – men jag har min stora son här som inte vill flytta men han hänger ju jämt vis sin dator ändå? Jobbet tar mkt på mig just nu – samvetet gent emot min dotter som får vara på fritids hela sommaren etc…
    Jga har mått sämmre i mitt liv ska gudarna veta *ryser vid tanken* men då har allt stillat sig inom det mediala förutom att när jag väl blev mottaglig igen så kom de med energi till mig!🙂 Är så tacksam för hjälpen man får o tackar dem noga o tydligt!😀

    Jag vill flytta från denna lgh eftersom jag känner o vet att det inte är ok här (Men inte på denna ort pga vissa omständigheter) – Maja satt nyss på toa o så hör jag henne ” Men gå härifrån då!!!!” ???
    *suck*
    Vem var med henne?
    Sen när jag frågar henne så minns hon nada… Så jag har slutat fråga utan blir hon rädd så finns jag o tröstar🙂

    Jaja – man ska inte veta allt o man får ta en dag i taget helt enkelt o se vad som händer!🙂

    Kram o var rädd om dg oxå!❤

  4. Jag lovar att hjälpa dig när du släpper taget, och jag anar nog vem som besökte dig i morse! Härligt!😉

    Varma kramar, du fina vän! / Rozie

  5. Tja… just nu tycks den där strömmen ha fört mig hit!🙂

    Sommaren är inte alltid så bloggvänlig, eller hur, ”syrran”..?😉

    Ha det så gott!

  6. Hallå där, Sammiz!😉
    Kul att strömmen förde dig hit!
    Nej, sommaren är inte bloggvänlig just nu, finns så mycket annat att göra, eller hur, min käre ”brorsa”?😀

    Hoppas allt är väl med dig! / Rozie

  7. Javisst finns det annat att göra! Men likafullt fastnade jag framför burken hela dagen idag! Inte en solglimt på huden!😦
    Men lika bra det kanske, eftersom jag nästan har börjat flagna lite. Inget ont som inte…🙂

    Nu har jag kidsen och jycken här i en veckas tid. Ska bli kul!

    Tack för svarsvisiten och ha det så fint, ”sis”!😉

  8. Det där är viktiga ord och det är något som jag absolut följer. När man är som räddast gäller det att släppa taget, det gäller när allting är som jobbigast också🙂

    En skrämmande handling som inte alltid är lätt att följa men ack så skönt. Det har hjälpt mig otaliga gånger när det varit som tyngst.

    Många gånger håller vi fast det som skrämmer i tron att vi på det sättet kan kontrollera handlingar och situationer, men så fel vi har.

    Tack för den varma lyckönskningen och komplimangen🙂

    Jag har skyndat mig att länka till dig med för jag trivs här på din blogg och kommer absolut att återvända hit.

    Önskar dig allt gott i livet och att framtiden ska te sig ljus
    Kram!

  9. Tack, Ika, för de kloka orden! 😀
    För visst är det så, att vi många gånger håller fast vid det som skrämmer, i stället för att försöka fokusera på sina önskningar och förhoppningar – och våga sträva efter att försöka ”pröva nya vägar”.
    Vågar man inget så vinner man heller ingenting!

    Varm kram! / Rozie

Kommentera

