Stjärnbarn


Detta inlägg tillägnas en mycket kär vän,
vilken har kommit att betyda väldigt mycket för mig.

Detta kännetecknar Stjärnbarn:

1. Känner ofta igen varandra
2. Skryter inte över att komma från stjärnorna
3. Är observatörer
4. Har extra känsligt luktsinne
5. Är inte alltid intresserade av att äta
6. Känner att de är annorlunda
7. Blir lätt uttråkade, känner sig rastlösa
8. Kan ej arbeta monotont
9. Har behov av tystnad
10. Har behov av ensamhet
11. Känner sig missförstådda
12. Lever intensivt
13. Är sensitiva och har stor intuition
14. Arbetar i ljusets tjänst i stort och smått
15. Är ibland uppmärksammade i större sammanhang (men arbetar lika ofta i det tysta).
16. Är överkänsliga för gifter av olika slag (dvs. även alkohol, droger, mediciner mm.)
17. Är känsliga för oregelbundna vanor
18. Är intresserade av parapsykologi, filosofi, esoterik, religion, astrologi etc.
19. Arbetar effektivt och noggrant
20. Känner att de har behov som andra människor inte har
21. Pratar inte i onödan
22. Är ödmjuka och söker det enkla i livet
23. Har UFOkontakter eller ser UFO på himlen
24. Har INRE kontakter
25. Har ett inre seende
26. Har healingkraft i sina händer
27. Lever med en fot i varje värld
28. Har varit på Jorden flera gånger förut
29. Tiger och lider
30. Har extra stark hörsel
31. Är sökare
32. Är underskattade
33. Är lillgamla som barn
34. Har lätt för att lära
35. Är uttrycksfulla
36. Praktiserar kravlös kärlek
37. Är lärare
38. Har eller har haft självmordstankar.

Ytterligare kännetecken: 

1. Har speciella ögon.
2. Har stor personlig karisma.
3. Har extra låg kroppstemperatur
4. Har en ovanlig blodtyp eller en blandning av två blodtyper.
5. Har ett extra eller ett ”felplacerat” revben.
6. Har en extra eller två sammanväxta ryggkotor
7. Är överkänsliga för elektricitet eller elektromagnetiska fält
8. Har extra lågt blodtryck
9. Har kronisk bihåleinflammation
10. Klarar sig med lite sömn
11. Har sin aktivaste tid på natten
12. Var ett oväntat barn
13. Känner ingen äkta gemenskap med föräldrarna
14. Känner att deras förfäder kommer från en annan värld
15. Känner en press att tiden håller på att rinna ut
16. Hör speciella ljud i öronen
17. Hade osynliga kamrater som barn
18. Hade en speciell upplevelse i femårsåldern
19. Har haft fortsatt kontakt med varelser av olika slag
20. Hade ytterligare en speciell upplevelse i elva-tolvårsåldern
21. Har ovanliga talanger inom annorlunda eller avancerade områden
22. Uttrycker utomplanetariska bilder inom olika områden tex konst
23. Känner att barn och djur dras till dem
24. Har speciella kors i sina handflator
25. Känner dragningskraft till kristaller och andra stenar
26. Drömmer ofta att de flyger
27. Känner starkt för vissa gamla kulturer

(Ur boken ”INRE KONTAKTER – med yttre världar” av – Kristina Vennergren)

21 thoughts on “Stjärnbarn

  1. Det här är så mycket som stämmer så det får jag ta på mejl enskilt darling!

    Stjärnkramar och underbara sådana………..

  2. Hej Rozie!
    Blev förvånad när jag läste detta, men det mesta stämde på mig och nu förstår jag varför….
    Kram Elke

  3. Hej, Elke!
    Ja, tänk vad ett litet inlägg kan ställa till med! 😉
    Det är säkert många som känner igen sig i detta, då det ju faktiskt finns sk. ”stjärnbarn” lite var stans.
    Kramar tillbaka!

  4. Ja, du Anna – om jag det visste!
    Är för lite påläst i detta ämne, men kanske någon annan här av bloggens besökare som vet? Hojta till i så fall!

  5. Eva!
    Det är nog många som känner igen sig skulle jag tro.😉

    Tack, Helena! 😀
    Där har vi nog svaret angående bihålorna! Hoppas Anna såg det…

  6. Inatt drömde jag om en tjej i 16-17 års åldern. Jag har aldrig sett henne förut,men hon hade axellångt brunt (lite slitet) hår och ljusblåa ögon.
    Det framgick tydligt i drömmen att hon var ett stjärnbarn.
    Varför jag drömde om henne vet jag inte än, men det får säkert sin förklaring.

    Men det som var fascinerande med drömmen var att jag nästan hörde ordet stjärnbarn. Som att någon sa det om och om igen.

    Kram!!

  7. Jo visst stämmer det på mig med! Jag vet inte om det jag nu berättar har med ditt inlägg att göra,men jag vet att mitt senaste liv var bland stjärnorna,Plejaderna närmare bestämt. Vi lever ju inte alla våra liv enbart här på jorden🙂
    Varma Kramar Rozie🙂

    • Mycket kan ju stämma in på de flesta, men huruvida man är ett s.k. ”stjärnbarn” eller ej – det ”känner” man själv inom sig. Man ”bara vet” det. Och ofta har ett stjärnbarn minnesglimtar från den tid innan de kom hit.

Kommentera

