Tankens Kraft


Du blir vad du tänker

18 thoughts on “Tankens Kraft

  1. God Morgon! Så sant att ”Du blir vad du tänker” Har nyss lyckats vända mina tankar efter ett år av sorg. SOrgen finns kvar men jag har accepterat allt. Har vetat allt detta men när det drabbar en så är det svårt att leva som man lär. Fast jag är otroligt tacksam för varje dag, just nu.

    Måste fråga en annan sak. Har letat så efter HTML koden, som gör att det bara visas några rader av inlägget och sen kan man öppna resten om man är intresserad. Min blogg är så avlång och jag skriver alltid så långa inlägg;) Ja jag bara är sån. Försöker jobba på att minska ner mina ord men… Du kanske kan tipsa mig var jag kan hitta den?
    Önskar dig en solig torsdag! Kram

  2. God kväll, Helena!
    Jag är glad att du tagit tag i din sorg och har bearbetat den.

    Visst är det så att man när man befinner sig mitt i ett sorgearbete har svårt att se det ljusa i tillvaron. Och det sägs att ”tiden läker alla sår”. Och det stämmer faktiskt. Allt eftersom tiden går ändrar sorgen karaktär och skepnad. Man lär sig att ”leva med den”, man har den ständigt hos sig, och man finner till slut att man hanterar den – och ser den ur en helt annan synvinkel på ett mer ”distanserat sätt”.

    När det nu gäller din blogg på blogspot.com så kan du ändra utseendet där, och då gör du så här:

    Gå in till instrumentpanelen till din blogg, välj Layout och sedan fliken välj en ny mall. Där kan du förhandsgranska hur din blogg ser ut med de olika mallarna. Säkert finns det någon som du tycker passar bättre.😀

    Jag har en annan blogg där, för mina två birmakatter. Och jag har hämtat en något annorlunda layout, vilken inte finns hos blogger. Man kan alltså importera en ny.

    Katternas blogg har den funktionen som du efterfrågar. Gå gärna in och kolla på deras blogg!😉

    Här är länken: http://roziecatz.blogspot.com/

    Varma kramar till dig, och lycka till med din blogg!

  3. Tack!

    Men ser inte riktigt vilken av bloggarna det är du menar? Men du menar också att jag kan importera en annan layout och få in den i en blogger ?

    Och kanske kan jag söka på nätet efter roliga Layouter? Ja jag förstår att det måste finnas där någonstans.

    Den du har för dina katter är helt fantastiskt fin, tycker jag:)
    Kramar

  4. Hej igen, Helena!
    Jag menar din blogg på blogspot.com! Som jag skrev tidigare, så gör du så här:
    Gå in till instrumentpanelen till din blogg, välj Layout och sedan fliken välj en ny mall.

    Eller missförstod jag din fråga, när jag utgick ifrån att du menade din egen blogg, och att du i själva verket menade att du ville ha en annan bloggportal med den funktion du efterfrågade?

    Nya layouter (vilka är helt gratis) kan du finna via dessa länkar:
    http://www.yummylolly.com/
    http://btemplates.com/
    http://www.pyzam.com/bloggertemplates

    Annars går det att söka på Google tills man hittar något.

    Kram & Lycka till! 😉

  5. Tack för alla tips jag fått! Är så tacksam för det. Jag är väl lite trög eftersom allt är ganska nytt för mig, så det kommer nog att ta lite tid:) Men jag ger inte upp:)
    Önskar dig en solig och trevlig helg!
    Kram

  6. Ja, är det inte spännande att konstatera att det faktiskt är på det viset. Att man kan styra sina tankar så, är ganska fantastiskt.

    Sen tack för alla länktips som du har skrivit i svaret till Helena. Jag ska gå in på dem senare och kolla!

  7. Hej, Barbro!
    Visst styr vi våra tankar helt klart. Man drar till sig lika energier som man sänder ut, och även tankar är energier.

    Kul att du finner länkarna intressanta. Hoppas du hittar något som tilltalar dig. Det finns många att välja på.

    Lev väl & Lycka Till! / Rozie

  8. Hej Rozie!!

    Jag såg beundrande på din vackra blomma!!! Försöker att kommentera igen vet inte om det går men jag vill så gärna pröva!. Vill skriva att du är viktig för mig, din närvaro är viktig och jag uppskattar dig jättemycket!! För du är en sån genomfin människa! Och ger så mycket av dig själv, jag vill ge tillbaka och börjar med att tala om hur bra du är och vilken fin vän du är!!! kramizar goa vännen!

  9. Vad du är gullig, Sarah! Och du gör mig något generad.😳
    Tack för de gulliga orden. Du ska veta att du är betydelsefull för mig också. Jag följer dig i din kamp, och jag beundrar dig för din enorma envishet. Jag finns där hos dig i tankarna när du har det svårt, och viskar i ditt öra: ”Ge aldrig upp, vännen…ge aldrig upp…”

    Kramizar, goaste Sarah! / Rozie

  10. Hej, Katsura!
    Jag har tagit flertalet av bilderna själv (men dock inte alla).😀
    Tack för att du gillar min blogg och att du vill komma tillbaka.

  11. Hej Rozie!

    Skulle ha skrivit här oftare inser jag… Få inspiration av dig, jag har inte haft ork till att blogga något särskilt heller, vilket ger mig väldigt mycket jämt annars. Ibland känns livet orättvist, att resa sig är tufft efter alla bakslag, och orken blir mindre.. Jag har i alla fall kommit till insikt med att jag vet varför jag drabbats av allt, och har jag turen att bli bättre så kommer jag inte göra om samma saker. Utan titta inuti mig själv, så som du lärt dig..Och du hjälper mig, och många med dina ord och din visdom, utan att det behöver ta kraften ur dig!. Det är en stor erfarenhet och otrolig vilja du har inom dig!!! kramizar goa Rozie från Sarah

  12. Hej, gulliga Sarah! ♥
    Du gör mig rörd med dina fina ord.
    Jag förstår att livet är – och har varit tufft mot dig. Det är inte alltid så lätt. Men jag ser din strävan och dina försök, och du ska veta att jag TROR på dig! Det här fixar du!

    Försök att lära dig meditera så får du mera ork och energi att ta itu med alla problem. Fokusera på att ”ta ett steg i taget”, döm inte dig själv om du någon gång ger upp och känner dig misslyckad. Tänk i stället på allt du lyckats med och fokusera inte på de såkallade nederlagen, se dem i stället som små ”utmaningar” till att få ”de rätta verktygen” till att känna meningsfullhet i livet…

    Kramizar, go´a Sarah! / Rozie

  13. Hej igen Rozie!

    Det känns bra att skriva här när jag vill vara ”lite mer privat”, är det något speciellt ”hemligt” då mailar jag. Men jag utnyttjar gärna den här andevägen och hoppas den leder mig på rätt spår. Jag tror ju på det du kan och den mediala kraft du har, och det känns tryggt. Det känns som Rozie och Tummelunsen är lite olika, samma men inte när jag besöker dina olika sidor=). Jag försöker hitta de rätta verktygen. Jag förlorade pappa för 4,5 år sedan, sen skulle ju maken o jag skiljas strax efter och jag fick stå för husförsäljning mm för att han träffat en ny…Jag har insett när jag läst om sorg att jag är fortfarande kvar i fas ett när det gäller sorgen över pappa….så mycket att ta hand om med begravning, försäkringar, mamma, lillebror mm, och sen sveket av maken, allt ligger inom mig. Så idag tog jag mod till mig faktiskt och pratade med min KBT om att jag har nog behov att prata ut om de här sakerna med henne för att kunna komma längre och orka kämpa på mer för att må bättre! Hon vart glad att jag ville prata, hon hade förstått det, men väntat på att jag skulle bli mogen. Så det känns positivt!! Men nu har hon semester i fyra veckor!Jag bara öser ur mig saker här,,,vad gör den här sidan med mig??…. jag vill inte älta om mitt jag hoppas du har det jättebra, jag vill kunna finnas för dig, vara en god vän, jag menar inte att kräva något eller bara ta och ta av dig!…Du har bara en förmåga att få mig att ösa ur mig….Just på den här sidan…Tack för att jag fick äran och glädjen att få just dig i mitt liv!!! kramizar goa vän!!! hoppas du sover sött nu!

  14. Hej, Sarah!
    Du får komma in närhelst du har lust och känner för det, och det vet du. Känns också bra att du litar på mig, och att du i detta hittat en trygghet. Du vet att jag finns till för dig och lyssnar…

    Du har varit med om många tragedier i ditt liv, och det har varit mycket tufft för dig många gånger. Du har fått axla ett enormt ansvar och bördan har varit omänskligt tung för dig att bära helt ensam. Att finnas till för andra utan att få något gensvar är inte lätt. Där de dina borde ha stöttat har du istället utsatts för svek. Och detta sätter djupa spår i själen som är svåra att läka.

    Sorgen över faderns bortgång har du inte haft en chans att bearbeta, och därför ligger den djupt inom dig och gnager. Du har bitit ihop och slutit dig inom din sorg, ilska och vanmakt – ”lagt locket på”, och det har på sikt fått ditt inre att ”frysa till is”, du har inte velat lätta ditt hjärta, då du också känt en stor SKULD.

    Du behöver tid att läka i denna sorgeprocess, och för att läka måste man ”gå in i sig själv” och hjälpa allt som lagrats upp till ytan. Att orka och våga tala om det gör det lättare att ”sätta fingret på” sorgen, ilskan och de instängda känslorna – sätta ord på dem, erkänna dem. Detta hjälper själva ”läkningsprocessen”, och jag är innerligt glad från djupet av mitt hjärta att du börjat släppa fram det du har inom dig och att du nu talar om det med din KBT…

    Tack, älskade Sarah för att just JAG får vara en del av ditt liv…

    Kramizar! / Rozie

  15. Om det ändå var så enkelt….
    Men på sätt och vis är det rätt: man måste själv göra fotarbetet för att saker ska hända – och tankens kraft är stark. Men ibland räcker det inte till.

    Kram
    Kao

    • Kao…
      Nej, det är inte så lätt alla gånger. Det kan jag ”skriva under på”…
      Men man gör ju så gott man kan, eller hur??? 😉

Kommentera

