Circle of Life – Elton John


5 thoughts on “Circle of Life – Elton John

  1. Elton har följt mig,på olika sätt genom mitt liv.
    Olika texter,som just då betytt mycket.
    Gråtit till Lejonkungen,varje gång jag sett den.
    Lite typiskt mig😉

    Just nu är jag lite vilsen och ledsen,av olika anledningar och det/den här sången
    kanske kan illustrera det lite.
    Cirkeln för livet,som sluts………..jaa…vem vet.

    Kram till dig nu vännen,hoppas allt är bra.

  2. Elton har följt även mig genom livet, och hans texter och musik har betytt väldigt mycket för mig.
    Jag gråter också när jag ser någon speciell film – spelar ingen roll om den är tecknad eller ej. Typiskt mig, också!😉

    Vilsen och ledsen? Hmmm… Lite så jag känner också just nu, och ”Circle Of Life” var då ett sätt för mig att försöka ”sätta fingret på” vad det egentligen handlar om, och ”ett budskap” att allting egentligen hör samman här i livet…

    Varma, innerliga kramar till dig, kära Pluppisen ♥

  3. Ja, musik är så otroligt bra för själen. Och Elton John är väl en av våra största artister och som gjort många bra låtar. Just den här låten kom jag i kontakt med i Disneys ”Lejonkungen”, med huset fullt av barn så har den gått varm här i huset genom åren…haha. Å snart är det väl dags för min 3-åring att se den. Låten ”Circle of Life” är även ok på svenska – ”En värld full av liv”.
    Kram Lilitha

  4. Hmmm….två vilsna själar!
    Blir väl inte förvånad direkt😉
    Inte av att Elton följt dig heller.

    Tänkt på dig och din ”vilsenhet” idag.
    Det finns så mycket vi bär inom oss,som
    borde få mer utrymme.

    Vi ”känner” varandra.
    Inte så konstigt då att vi känner av dom
    negativa energier som cirkulerar just nu i
    universum och att reaktioner kommer.
    Konstigt vore det annars!
    Att vi reagerar lika,du och jag är inte heller
    förvånande,eller hur😉

    Ta min hand!

    Jag finns här för dig,det vet du!

    Puss o kram darlingen ~♥~*☆.:*´¨`*♥*´¨`*:.☆*~♥~

  5. Lilitha!
    Musik är bra för själen, helt sant! 😀
    Elton med sin underbara musik, och ”Lejonkungen” – ett namn på allas läppar – ung som gammal…
    Varma innerliga kramar till dig från mig / Rozie

    ~♥~ …………………………………………….~♥~……………………………………………….. ~♥~

    Nej, Pluppisen det är inte så konstigt…. 😉
    Jag vet att du finns för mig, precis som jag finns för dig

    ~♥~*☆.:*´~♥~*☆.:*´¨`*♥*´¨`*:.☆*~♥~
    ♥ Puss o kram tillbaka, goaste darlingen ♥
    ~♥~*☆.:*´~♥~*☆.:*´¨`*♥*´¨`*:.☆*~♥~

Kommentera

