OJ! Jag har fått ett bloggpris!


Jag har fått ett bloggpris av Barbro http://skogstrollettycker.blogspot.com/
Bloggaren Barbro är absolut en av mina favoriter, och de skildringar och bilder hon delar med sig på sin blogg ger en fin beskrivning av Lappland, när det är som vackrast. Om jag hade kunnat dela ut ett pris tillbaka till henne så hade jag gjort det men jag antar att reglerna inte tillåter det.
Jag blev så glad och rörd att gulliga Barbro tänkte på mig och tilldelade mig detta pris, med den fina motiveringen: ”Rozie´s blogg där hon skriver så känslosamt och fint. Där det alltid finns massor av tänkvärt och intressant att ta del av.”
Tack Barbro!
Med priset följer en uppmaning att berätta om tre favoritförfattare och nämna en bok som de skrivit:

1. Paulo Coelho. I boken ”Alkemisten” skildrar Coelho en berättelse om att följa sina drömmar. Santiago är herde i Andalusien. Flera nätter i rad drömmer han om skatter vid foten av Egyptens pyramider. Som en följd av detta går han då till en spåkvinna som råder honom att följa sin dröm.  En mycket läsvärd skildring som skänker eftertanke och en andlig upplevelse, vilken dröjer sig kvar långt efter att man slagit igen boken.

2. Margit Sandemo. ”Vi är inte ensamma”. Denna bok handlar om våra osynliga hjälpare/skyddsänglar. Boken innehåller en samling berättelser från olika personer som skrivit till Margit Sandemo och berättat om sina egna upplevelser och möten med andevärlden.

3. Olga Kharitidi. ”Schamanens cirkel”. Boken handlar om Kharitidis egen omtumlande upplevelse med schamanismen. Bland snötäckta byar och tallskogar, ledd av gåtfulla och visa kvinnor kom Kharitidi till insikt om källan till världens mystiska traditioner. Hon upptäckte magins och healingens djupa hemligheter och undervisades i den mänskliga själens sanna natur. Hon fick totalt omvärdera sin livsuppfattning i egenskap av psykolog, om vad som existerar mellan den fysiska, psykiska och andliga världen. Denna bok kan man läsa om och om igen. Den är helt fantastisk och öppnar ens sinne för vad som finns ”bortom här och nu”.

Nu är det dags att välja ut fem bloggare att föra utmärkelsen till. Egentligen skulle jag vilja välja många fler, men det får bli vid ett annat tillfälle. Alla är älskade och ingen är glömd! De bloggar jag väljer att ge priset vidare till är:  

1. http://4childrensmom.wordpress.com/ 4childrens mom. En helt fantastisk tvillingsjäl jag mött och lärt känna på bloggen. Hennes andlighet, värme och medkänsla värmer mig djupt in i hjärtat.

2. http://lilitha.blogg.se/ Lilitha. En blogg full av andlighet & magi. När man väl besöker bloggen fascineras man av Lilithas spännande, magiska värld – där insiktens lampa lyser upp varje rad hon skriver. En blogg att återkomma till.

3. http://blogg.passagen.se/divine7/ Lisas Livs-Poesi. En underbar blogg med djupa insikter, vilken jag gärna återvänder till.

4. http://madonnan.wordpress.com/ Madonnan. En go´och varm bloggare vilken skriver om sina funderingar och tankar.

5. http://sfinxen46-helenagunnarsdotter.blogspot.com/ Sfinxen Bloggar. En blogg om bl.a änglar. Helena skriver om sitt liv och blandar tankar med underbara bilder. En hjärtego´ bloggvän.

14 thoughts on “OJ! Jag har fått ett bloggpris!

  1. Ja, men du är ju för underbar. Du ska bara veta hur hedrad jag känner mig…

    Bland de bloggare jag följer så är du en av de jag känner mest för. Blunda, andas in…så finns jag där hos dig… Kraaaam

  2. Nej men oj, tack! Så fint och hedrande🙂 Förstår att du fick priset, för du har verkligen en jättebra och läsvärd blogg. Alltid med något att ta in och ta till sig.

    Kram och stort tack! Ska fundera lite (och sova) innan jag för det vidare🙂

    • Tack, snälla Madonnan!😀
      Din blogg är också mycket bra! Så detta var du värd! Fundera du – det blir säkert bra; som alltid… 😉
      Varm kram till dig!

  3. Men åhhhhh raringen då! TACK! Men att JAG fick det av dig? Jag som inte ens skriver någonting om den mediala biten i min blogg längre – förr hade jag ju en hel egen sida om just tankar, känslor, händelser – ja, allt som berörde mig o den mediala sidan…. Men nu i min nya blogg” är det mest svammel…
    Jag är otroligt glad för att du ändå VET vem jag är o vad jag besitter inom mig – för kapacitet med medkänsla, empati, kärlek o respekt för andra människor o att jag inte är ”ensam” utan har andra sidan med mig – gäller att ta vara på dem o det man får till sig!❤❤

    Värmande kram i kylan – love & Light/ H

    • 4children´s mom
      Ja, jag ”vet” vem du är, och för mig är du också ”en tvillingsjäl” då vi ju ”delar samma sanning”.
      Varma kramar tillbaka – Love & Light ♥

  4. Söta Rozie,

    Jag måste be att få återkomma. Är så trött o stressad i veckan och kan inte komma på en enda bok just nu… Hoppas det är ok så länge!

    KRAM

    • Madonnan!
      Klart det är OK!😀
      Om du känner att du inte hinner med så känn inget tvång att du MÅSTE anta utmaningen. Gör med den precis som du själv vill! Varma kramar till dig!

Kommentera

