Fredagens retfulla nylle


Jag började min morgon med att skriva ett inlägg:
”God morgon alla go´a vänner! Hoppas er fredag blir en bra dag. En av de bästa fredagar i ert liv. Och märker ni att den börjar med att spåra ur totalt, så får ni leda den på rätt väg igen…”

Men jag hann aldrig publicera den, för plötsligt hörde jag steg i trappen upp till övervåningen där jag befann mig. Ett huvud kikade fram i dörröppningen, och plötsligt bröts tystnaden och den harmoniska stämningen.
– Du hade rätt igår, när du sa att vi har stopp i avloppet i badrummet! sa Tomas och såg bekymrad ut. Jag fick svabba upp 3 hinkar vatten från golvet, fortsatte han.
– Nä, men vad i hela friden! utbrast jag. Avbröt mitt pågående inlägg och stängde av min dator.

Som i en tvärvändning kände jag hur min inre ro kom ur balans, tillsammans med min fredag, vilken knappt hade påbörjats. Och där skred vi fram symboliskt hand i hand mot ett totalt haveri.

Livets plötsliga kast och krumbukter i händelsernas skede pekade på mig likt ett gäckande troll för att testa mig om jag själv lever efter det jag förmedlar till andra. Det pekade nu på mig och formade munnen till ett ljudlöst:
”Då kan vi ju börja med DIG, Rozie!”

8 thoughts on “Fredagens retfulla nylle

  1. Ja det går snabbt när det blir helomvändningar. Oavsett vad det är.
    Själv hade jag en hel del planer för idag och resten av helgen men inatt klockan ett vaknade vi av att minstingen i familjen spydde ner både sig själv och sängen.. Blir bara till att avvakta och se hur det går.. Maginfluensa= isolerade..

    Kram och ha en skön helg!! Hoppas ni fick ordning på vattnet!

  2. Ja, ibland så testar dem oss…haha. Man får försöka att se det från den ljusa sidan…även om det är svårt ibland…haha. Hoppas att det löser sig, och att du får en riktigt magisk och mysig fredagskväll med mycke kärlek.

    Kram-Karma du underbara gudinna
    Lilitha

  3. Malin! Hoppas er minsting blir kry snart. Maginfluensa är ingenting man vill ha.

    I kväll när jag kom hem hade vi rörmokaren hos oss. Det tog längre tid än vi hade beräknat att fixa stoppet i rören, men nu är det klart. Väntar med bävan på den kommande räkningen från honom.

    Önskar dig och din familj en helg i harmonin och friskhetens tecken. Stor kram / Rozie

  4. Lilitha!
    Tack, finaste och underbaraste gudinna nr. 2! 😉
    Du ger mig komplimanger så jag blir alldeles varm i hjärtat ♥

    Det löste sig till slut, tack och lov.
    Önskar dig detsamma, en underbar helg i kärlekens tecken

    Kram-Karma till dig, du finaste gudinne-vän ♥ / Rozie

  5. Oj………så det kan gå till ibland!
    Hoppas resten av kvällen blev bra och att inte räkningen blir för saftig.

    Hoppas resten av helgen ler mot dig =)
    Supermånen kommer in över oss här nu och jag hoppas du får syn på den nu när den är så nära oss……………

    Stjärnbeströdda kramar, älsklingen =))

    • Pluppisen!😉
      Ja, så kan det gå! Hoppas också att räkningen inte blir så hög, men jag vet att sådana åtgärder kostar.

      Nog ska helgen le mot mig, jag förutsätter det! 😀
      Väntar på supermånens ankomst och hoppas att jag ser den.

      Stjärnbeströdda kramar tillbaka, älsklingen min ♥ Och en önskan om att du för en fin helg i glädjens och kärlekens tecken

  6. ja, visst får vi våra tankeställare, då vi försöker visa vägen för andra. all förändring börjar hos en själv🙂
    kram Kram Rozie och ha en härlig helg, Kerstin

  7. Hej, Kerstin!😀
    Nu gjorde du mig jätteglad att du tittade in.
    En och annan tankeställare får man allt, och all förändring börjar ju hos en själv helt klart.

    Varma kramar till dig och önskan om en fantastisk helg / Rozie

Kommentera

