Det är precis som det ska vara …


14 thoughts on “Det är precis som det ska vara …

  1. Den är vacker!
    Den har dessutom ett underbart budskap,om kärlek
    på olika sätt,i olika tider.
    Tack för den =)
    Kram och ha en fantastisk påsk………….<3

  2. Pluppa!
    Ja, den är vacker och mycket tänkvärd, och jag visste att du skulle gilla den.😉
    Önskar dig också en trevlig påsk
    Stor kram ♥

  3. åhh, denna tar jag med mig i mitt hjärta ♥ och med tittandet kommer det en tår, men den får rinna nedför min kind utan att torkas bort som ett bevis på min närvaro.
    många kramar kerstin

  4. Godmorgon Rozie! Jag skriver till dig här för jag är verkligen oroad över min olustiga dröm inatt. Vill du /känner du för att fundera över detta… Jag brukar ju som oftast skriva ner mina drömmar, häromdan tex när jag drömde om min kompis syster som mådde skit (fick veta samma dag att hon blivit inlagd) Det som jag funderade på då var att det hände direkt och inte två tre dagar efter som det vanligtvis brukar vara….
    Inatt då: Varningsdröm så att det skriker om det, mycket olustigt, har fortfarande en stor oro i kroppen. Jag sa till min sambo imorse, inatt drömde jag bannimig om jordens undergång. Hans kommentar var då, attans det blir inget bilköp då.
    Till saken hör att vi igår bestämde för att köpa en ny bil och han är van vid mina drömmar hur dom ser ut om det är ett dåligt besked på G.
    Men.. jag tror ändå inte att detta handlar om bilen, det kan ju iofs göra det men…
    Drömmen då: Jag var i hemmatrakterna men ändå inte. Vi rustade oss för att fly/packa iordning för det som skulle komma. Jag såg vattenmassor virvla ilsket.
    Räddningshelikoptrar som störtade. Jag var där, min syster, mor, folk från jobbet.. alla möjliga.
    Vi befinner oss inne i ett hus och går ut, jag brukar drömma om moln som hopar sig i en varningsdröm men det här var kolsvarta moln. Stora blixtar som kom närmare och närmare. Det började blåsa upp mer och alla rustade för ett enormt kaos. Ja detta var lite ur drömmen.. kändes som en fruktansvärd naturkatastrof!
    Usch… ja vad tror du..
    Varma kramar, jag var bara tvungen att skriva av mig till dig innan jag sticker iväg till jobbet.

    • Malin!
      Varsel genom drömmar hör till för den som är ”känslig för det mediala”. Ofta får man intryck genom fragment/puzzelbitar till vad som kommer att ske. Det kan vara bilder, symboler, känslor och aningar.
      Men det är inte alltid så, utan vi visualiserar i våra drömmar där vi ger uttryck för våra känslor och funderingar och även rädslor och farhågor.

      Vi lever i en tid när det kommer ske stora förändringar. Är du orolig för hur vår framtid kommer att te sig? Kanske har du det i tankarna och känner omedveten oro vilken visar sig i dina drömmar. Mayakalendern förutspådde det bl. a. Naturkatastrofer, kriser och mycket annat kännetecknar ”en tid av stora förändringar”.
      Vad jag menar är att dina drömmar inte nödvändigtvis behöver betyda att du och/eller ”dina nära och kära” kommer att råka ut för någonting hemskt.

      Du undrar vad jag tror om drömmen, och jag svarar dig med att jag tror den ger uttryck för dina egna känslor du har omkring dig just nu. Du har mycket funderingar och tankar just nu, och för att hjärnan ska kunna ”reda ut och sortera begreppen” så skapas det sådana drömmar när du sover.

      Varma kramar tillbaka.

  5. Tack fina du. Ja det ligger nog något i det, att det hör ihop med alla funderingar för när jag vanligtvis drömmer varseldrömmar så är det en grej som händer. Inte som det var nu, både med vatten, blixtar och luft. Aha, där var ju nästan alla de fyra elementen med nu ser jag när jag skrev.
    Kram till dig!!

Kommentera

