Heavens Gate by Rozie



Långt bortom sol och måne finns en plats för dig och mig …

6 thoughts on “Heavens Gate by Rozie

  1. Underbar bild och tanke!
    Att vi alla har en plats,för varandra.
    Jag vill så hemskt gärna,att det finns en
    plats för mig,där uppe,långt bortom sol och måne
    för mig……med den som är ”min”………….

    Kram

  2. Tack, käraste Pluppisen!
    Det finns en plats för var och en…det är jag helt säker på.
    Och vem vet – ”någon” kanske väntar där… ♥
    Varma kramar tillbaka

  3. Hej underbara Rozie. Jag har en fråga till dig som jag undrar om du vet svaret på. I går kväll när jag satt ute på altanen och samtalade med Gudinnan. Då såg jag ett blå/lila sken 20 meter framför mig i ett träd. det var mera blått en lila. Jag blundade flera gånger, men det var där. Trodde att jag fick speglingar av ljuset som jag hade tänt…men det var inte det. Sen funderade jag på om jag var på väg att få migrän, men det var inte det heller. Det var ungefär 20 cm i diameter och varade i några minuter. Svårt att förklara men det såg ut som en öppning, men som inte var öppen. Idag ångrar jag att jag inte gick fram till det, men jag var ensam därute och klockan var sena timmen…så jag vågade inte…för jag är en fegis. Har tänkt på detta hela dagen. Vet du vad det kan ha varit? ♥ Kraaaaaaaaaaaam Lilitha

  4. Hej, min fina, underbara vän – Lilitha. ♥
    Jag läste din frågeställning redan igår, och min första impuls var att svara ”Jag vet inte!”. Men när jag i morse vaknade så kände jag instinktivt att det inte riktigt var sant. Det hade varit orätt att slå bort det hela pga att jag inte innan hade gått djupare in i det.

    Jag vill nu i stället svara dig så här:
    Det kan finnas olika anledningar till att vi ser dessa ”ljusfenomen”. Viktigt är dock att poängtera att det är dina egna tankar, funderingar och insikter om vad det kan vara som det handlar om, då det ju är endast du själv som har upplevt detta och att det handlar om dig själv och din egen ”erfarenhet”. ”Din egen känsla” spelar störst roll i sammanhanget. Jag ger dig olika alternativ och möjliga orsaker till detta ljusets närvaro, men det är DU SJÄLV som inom dig har ”svaret” och kan särskilja dess mening. Glöm inte det!

    1. För en tid sedan kunde man läsa i dagspressen om olika vittnesmål om ”mystiska ljusfenomen på himlavalvet”. Se denna artikel: http://aftonbladet.se/nyheter/article4204952.ab Kanske var det något liknande du upplevde?

    2. Orber. Orber brukar vanligtvis uppfattas genom kameralinsen, men har i vissa fall upplevts ”med blotta ögat”.Vårt öga ser inte på samma sätt som en kamera. Ögat uppfattar ofta en orb som en ljusglimt eller en blixt, medan en kamera fångar en tydligare bild av den andliga aktiviteten. Det har främst att göra med hur en kameralins är konstruerad gentemot hur vårt öga fungerar. Katter och hundar har ofta lättare än människor att uppfatta dessa fenomen. Orber kan se ut på olika sätt t.ex. som ljusklot (energiklot), långa spiraler, molnliknande, rök och som ljusmaskar. När man förstorar upp ett fotografi som man fått med ett energiklot på, kan man se att det består av små ljusklot i spiralformationer. De kan synas som ljus som flyter genom luften, som såpbubblor eller starka ljusstreck. Det finns även teorier om att orbens färger har betydelse för från vilken dimension den kommer, om det är en änglaenergi och vilken typ eller om det är en avliden vän eller släkting.

    3. I ditt fall kan det tänkas att det var någon av dina ”andliga guider” som ville visa sig för dig och förmedla något till dig, förmedla genom nya insikter som kommer på din väg genom livet. Kanhända står du nu vid ett nytt ”vägskäl” där det är dags att fatta nya viktiga beslut. Och vad en andlig guide är kommer jag att skriva om här framöver, och även om hur de förmedlar sig med oss.

    Detta om detta! Men glöm nu inte att det är din egen ”känsla” som gäller ♥
    Kram du fina / Rozie

Kommentera

