Våra andliga följeslagare – Del 1


 Ibland kan vi se dem och ibland inte. Tysta följer de oss genom livet, tålmodiga och kärleksfulla – från vårt första andetag till det sista och även vid övergången från denna världen till den nya dimensionen vi kommer till efter vår död. Vilka är de? Och varför har vi dem vid vår sida? Detta kan vi ju fråga oss. Och jag ska försöka förklara så gott jag kan.

Dessa andliga väsen är våra hjälpare, våra andliga guider. Har du någon gång funderat över ”vem” eller ”vad” det lilla barnet samspråkar med så ivrigt? Är det enbart ”barnslig livlig fantasi” eller finns där någon som inte du själv kan se eller uppfatta? Barn är mera ”känsliga för andevärlden” än vad vi vuxna många gånger är, då de ju för inte så länge sedan själva befann sig i andevärlden dvs innan de återföddes hit. Med åren försvagas denna känslighet allteftersom man växer och går in i vuxenvärlden. Men djupt inom oss alla slumrar dessa cellminnen från denna andliga dimension, vilken vi alla har befunnit oss i innan vi påbörjade vår vandring på jorden. Vi har alla valet att antingen utveckla vår kontakt med andevärlden eller att stänga ”den andliga kanalen” helt. Ibland gör man det mer eller mindre medvetet eller omedvetet beroende på i vilken fas man befinner sig i livet. Ibland stänger man för att man ”inte orkar ta tag i det” eller på grund av omgivningens negativa reaktioner. Men jag har glädjande nog upptäckt en högre andligare förståelse idag än för ett antal år sedan. Många som förr förfärade sig, slog ifrån sig och förnekade att det finns mycket mer än det vi kan uppfatta här och nu. Samma människor erkänner villigt att de tror på en högre andlig dimension, ja inte bara en utan flera, då det ju även i andevärlden finns flera olika andliga nivåer och världar.

Alla kan vi lära oss att få kontakt med den andliga delen av oss – vårt inre jag eller som man kan kalla det ”överjaget”. Därifrån kommer det vi kallar för ”vår magkänsla” och det är via den de andliga guiderna kommunicerar med oss. Detta återkommer jag till  i mitt nästa inlägg, där jag också kommer att beskriva dem mera ingående och även berätta om varför de är här.

Fortsättning följer …

6 thoughts on “Våra andliga följeslagare – Del 1

  1. Hoppas allt är bra med dig Rozie=) Här är allt fint, har haft en längre bloggpaus bara.
    Min minsting satt i duschen igår och hejade glatt och pratade med någon där inne..
    Kram!

  2. Allt är bara bra här efter en förkylning.
    Barn är så ”nära” andevärlden och har så öppna sinnen och uppfattar mer än många vuxna gör. Visst pratade han med ”någon”.😉
    Kan vara en nära släkting som valt att vara hans ”hjälpare”… En äldre kvinna, känns det som.
    Kram, kram!

  3. Förkylningar verkar snurra runt mycket känns det som nu. Känslan är nog rätt för två nätter i rad har jag drömt om två för länge sedan avlidna personer. Först var det min mors farmor som stod och förklarade något för min mor och moster, jag var mer som en betraktare. Och igår natt drömde jag att jag satt och pratade med min sambos mor som varit död i 18 år nu.. Det tråkiga är att jag missade budskapet=( Jag har varit inne i en period nu i sommar då jag inte drömt mycket vilket händer väldigt sällan, men nu har det kommit igång igen och jag får väl försöka skärpa till mig lite så att jag snappar upp vad det är som vill sägas… Kram och ha en skön helg!!

  4. Ärligt talat kände jag att det var din sambos mor som talade med den lille. Försök att ge akt på dina drömmar just nu, eftersom du nu ”är inne i ett flöde”. Om du har en bandspelare eller block och penna bredvid din säng så har du lättare att ”memorera” drömmarnas budskap när de dyker upp. Man glömmer alltför snabbt annars. Lycka till! 😀
    Varma kramar tillbaka och trevlig helg till dig och din familj. ♥

Kommentera

