Att Välja Ensamheten



Man kan finna en inre styrka i att vara ensam när ensamheten inte är påtvingad utan man har valt den själv. Då går man in i sig själv och sitt medvetande – mediterar och inhämtar vishet och uppfylls av den mäktiga tystnaden i sitt inre.

Ibland kan man få något till sig där man sitter innesluten i ”själens centrum”. Tyst begrundar man det, känner in vad budskapet eller själva ”känslan” vill förmedla. Och styrkt av detta vandrar man sakta ut ur ensamheten och sitt inre för att möta världen med nya krafter och insikter. Man behöver detta för att orka leva …

Men har man inte själv valt denna ensamhet känns den många gånger tung och sorgsen att bära. Vi alla har ett behov av att älska och att vara älskade tillbaka. Ett ”givande och tagande”, man vill dela sitt liv och sina tankar med likasinnade individer.

Alla behöver vi kärlek och beröring för utan detta blir vi sjuka till både kropp och själ. Att ha en vän man litar på och kan dela sina innersta tankar med är värt mycket och inte alla förunnat. Men förlitar man sig till att andevärlden ser våra behov och förvissningen om att de låter sända människor i vår väg under livets resa, och att dessa människor lär oss att växa som individer både på gott och ont, ja inser vi detta faller ett ”insiktens ljus” över oss och lyser upp vår tillvaro för att vi inte förgäves ska famla i blindo …

♥ Namaste ♥

10 thoughts on “Att Välja Ensamheten

  1. Jag delar dina kloka tankar,till fullo!
    Jag kan tycka det är underbart att sitta själv och speciellt om man varit ute
    och har alla intryck och människors åsikter och allt sorl med sig hem i hjärnan
    som,åtminstone min blir helt överbelastad,liksom.
    Jag har kännt den andra ensamheten också och den är inte trivsam alls.

    Att våga lita på andevärlden är för mig stort och har inte alltid varit
    självklart.
    ♥ Namaste ♥

    • Jag vet att du delar mina tankar, Pluppisen.
      Ensamheten och känslan inför den säger mer om oss själva än vad vi själva någonsin kan tro. Så också andevärlden. Den följer varje steg vi tar enligt ett löfte ett s.k. ”avtal” vilket inleddes i en tid innan vi överhuvudtaget fanns till här på Jorden. Men det mesta har vi glömt…
      ♥ Namaste ♥

  2. Håller fullständigt med dig Rozie🙂 Du är som en aldrig sinande flod av samlad klokhet! Så underbar!

    Märkligt,men vi tycks skriva om liknande saker i våra bloggar och på Facebook hela tiden……..

    Kramisar❤

    Charlotta

    • Det är där inne i tystheten av ens inre den befinner sig denna styrka. Man tar in den, andas in den mer och mer för varje andetag… Andas in den och andas ut all oro och stress. Slutligen ”blir man ett med den”…
      Kramar tillbaka, go´aste Lilitha! ♥

  3. Förresten…du har väl läst på fb att jag kommer att ge ut en liten bok här framöver. ”Frostmåne”, går att läsa om i min blogg. Haha..nu lurar jag in dig till min blogg… Kraaaaaaaaam

Kommentera

