I Väntan På Framtiden …


”Sök inte efter vad som kommer att ske i framtiden, fråga inte ens! Låt den i stället komma till dig, så som den är menad.
Vi har kommit hit av den anledningen att vi ska lära oss och utvecklas som människor och individer, få våra egna erfarenheter av livets olika skeenden – så väl medgång så som motgång. För hur ska vi kunna lära oss om vi redan innan ”har ett facit i vår hand”? Hur ska vi kunna utvecklas? Så var inte så otålig, min vän – det som sker, det sker. Och medan du väntar fyll din framtid med önskningar och goda intentioner, ty det är just så du kan berika den redan nu, men utan att fråga …”

~ Citat & Bild: Rozie ~

17 thoughts on “I Väntan På Framtiden …

      • Japp i know! Jag har önskat massor o det kommer fortare än man anar. Som jag har skrivit många gånger som jag verkligen menar är: ”If you really wish anything you want – It will come true…
        I know – Because it happened to me, all time…
        U just need 2 believe ♥♥♥” /KarlZon

        Fast ibland har man oxå blivit förvånad. Min sambo och vänner säger ofta till mig önska nu då,l så det händer…. För jag har pratat uppet om det och de vet om mig o mina upplevelser.

      • KarlZon, det gäller att inte försöka forcera fram någonting. Det kan gälla kommande händelser, insikter så väl som att försöka nå sitt mål i förtid. Du kommer att finna dina svar på dina ”existentiella frågor” och innan dess …. tålamod – det kommer!😉

  1. Jag litar på att resultatet kommer att bli för mitt högsta goda vad det än är.
    Så mycket bättre att försöka leva i nuet,här och nu,eller hur min kloka lilla gumma😉
    Varm kram ♥

  2. Underbart!

    Tack! Det här behövde jag påminnas om idag🙂

    En annan rolig påminnare får jag av romanfiguren Allan Karlsson i Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

    Hans livsfilosofi är:
    Det är som det är och det blir som det blir.

    Ha de bäst
    Leif

    • Alla behöver vi påminnas ibland.
      Det är som det är och det blir som det blir – Vilken härlig livsfilosofi😆
      Ha det bäst du också / Rozie

  3. Kul att du nämner det! Jag är nämligen själv inne i liknande tankebanor.🙂
    Hoppas att din färd genom galaxen blir fortsatt angenäm, lilla ”gumman”!😉
    B T W
    Long time- no see..!

Kommentera

