♥ Ett fantastiskt budskap ♥



Jag fick tårar i ögonen när jag såg detta klipp. Hur reagerade du?

22 thoughts on “♥ Ett fantastiskt budskap ♥

  1. Jag grät ”glädjetårar” och kände en sådan värme,av kärlek i bröstet!
    En fantastisk video med ett fantastiskt budskap.
    Kände sådan tacksamhet och……….jaa……..kan inte riktigt sätta ord på det.
    En överväldigande känsla av……………..
    Jag borde nog meditera ännu mer och försöka sprida ”änglakärlek”.
    Tack för underbar video vännen🙂
    Krramen/Pluppisen

    • Just så kände jag också. Och det är verkligen ett underbart budskap att ta till sig.
      Älskade vän, tacka inte mig för videon, det var ju du själv som delade med dig av den till mig. Så det är faktiskt jag som ska tacka dig! Tack, tack!😀
      Kram, kram

  2. tårar förståss , den bara lyser !!
    helt underbara bilder av vår jord och av människor
    då jag ser det känns det ännu mer …ofattbart att det ändå finns krafter som spränger och förstör i allt detta underbara vi kunde få ha helt i ..fred , egentligen
    och varför gråter jag ? för att alla de där smärtsamma frågorna tränger sej fram
    varför finns det onda ,den onda viljan ..det att trampa på andra
    stressa andra ..människor pressas tills de går sönder i hets för att få överleva
    usch nu känner jag mej själv som en frids -freds störare

    • Ja, den lyser. Och de funderingar och tankar du har ikring den är befogade, då vi människor ställer till det för oss själva och Moder Jord helt i onödan. Jag har också gråtit många gånger.
      Men käraste Alvfe (får jag uttrycka mig så?) Glöm inte bort att vi alla bara är vanliga människor och vi felar många gånger och gör illa, sårar och förstör. Så länge vi fastnar i det beteendet är det illa, men när vi har insikten om att ”någonting borde göras för att det ska bli bättre för oss alla”, då finns det fortfarande hopp. Du kan se skillnaden mellan ont och gott, och du ”reagerar” inför det onda, och det goda ”berör dig”. Så ifrån djupet av mitt hjärta ber jag dig att inte döma dig själv för hårt genom att kalla dig för en ”frids-freds störare”. Det har jag svårt att tro att du verkligen är.

      • tack för ditt underbart vänliga svar
        ja ..du har rätt ..inte tror jag att jag är en sån –

        men jag kände mej beklämd då jag nämnde det där som väcktes .

        .”när man jämför hur det är med hur det hade kunnat va” Hola bandola *har du hört den ?

        (”Just när krampen släpper ..och man vågar andas ut ..å bilderna försvinner ..av en pina utan slut ..det är då man vill få gömma sej och gråta som ett barn ..när man jämför hur det är ,med hur det hade kunnat va.. ”)
        och visst får du kalla mej käraste..fast då börjar jag gråta igen ..en stund

      • Nej, du är en varm och godhjärtad person, det ”känner” jag. Och du har många tankar, funderingar och ”obesvarade frågor” inom dig om själva ”Livet” som sådant. En stor ”känslighet inför det som sker runt ikring dig”. Hola bandola´s låt känner jag igen, och det är en mycket ”djup” text som väcker känslor inom en.

        Jag torkar dina tårar och håller om dig en stund – en innerligt varm kram ger jag dig, för att just Du är Du…

      • tar emot den värmen ,och känner mej
        tacksamt ,djupt glad över att du finns
        att jag råkade hitta din blogg i allt det här vimlet .. ja vad ska jag göra med min känslighet ..jag som trodde den skulle minska med åldern och allt jag tyckt jag lärt mej

        **jag valde att spela den här Hola Bandola låten på en inhyrd kurs ..på Ramsbergsgården ..
        där det nästan bara var Cohen som gällde cch i det new age tänket ,förstår jag .. särskilt nu efteråt att det var fler som tyckte den var lite för pinsamt negativ..för de som kände sej mer ‘upplysta färdiga och lyckade’

        hittade den inte på You tube nu..

        ” men just då snäckan öppnar sej för att andas en minut ..får man kika in genom nyckelhålet till himmelrikets port ..och det är då man vill få gömma sej å gråta som ett barrn..
        ett positivt ‘gömmande’ ..på nångt sätt ..yttryck för en sorts vördnad som inför något heligt ..sakralt

      • Själva ”känsligheten” ökar med åldern, och det är förmodligen ämnat så. Allt är precis som det ska vara.
        Jag hittade låten och jag har tillägnat den till dig i mitt nästa inlägg. Jag är glad att våra vägar har korsats.
        Varmt innerliga kramar till dig…

        PS: Jag har försökt att besöka din blogg men det går inte.
        DS.

      • Åh, vad bra! Jag kommer in där! Men jag tryckte tidigare på ditt namn vid din ikon, ”alvfe”, och kom in på en sida där det stod att bloggen är skyddad och att du måste ”godkänna mig” först, för att jag ska få tillgång till att läsa din blogg. Kanske är 2 olika bloggar det handlar om, eller?

      • ah ja det är nåt krångligt där alltså..för att jag öppnade i alvfe och sen importerade alwfewor från AB ..vet inte vad jag ska göra år det ..där i alvfe har jag en mängd osorterat som jag inte direkt vill lämna ut ..ska jag flytta det ..och låta den vara tom eller ..för det är ju här jag skriver

      • Varför inte ta vara på det bästa från den bloggen och föra över det till den bloggen du använder, och efter det kan du kanske radera den gamla bloggen, eller eventuellt lämna den tom? Du kanske vill ha den till något annat längre fram.

      • ja kanske nåt av de alternativen..tom kanske med hänvisning hit
        men jag har ju märkt den här som min primära blogg ,trodde det räckte .uij vissa saker orkar jag fixa och andra blir så där ..då jag ändå lärt mej så här mycket borde jag ju kunna ta några steg till snart i bloggtrix

  3. Rozie!
    Tacka mig inte för nåt som är självklart för mig att dela med mig av till dig!
    Glad att du inser budskapet bakom……..du vet……..!
    Glad att du la in den här,den sprider kärlek och så mycket mer………
    Kram/Pluppisen

    • Ja, jag inser budskapet bakom … inser också att just den här bloggen var en lämplig plats att sprida detta underbara budskap på. Det går inte via Facebook, eller min andra blogg, då detta riktar sig till en ”speciell grupp” av människor. Visst finns det personer på de andra forumen som skulle ta detta till sig, men långt ifrån alla. Och budskapet skulle inte gå fram riktigt där, så som det är ämnat att göra.
      Kram, vännen!

Kommentera

