I Fullmånens Tid …


Detta bildspel kräver JavaScript.

”Nu i Fullmånens Tid känner jag mig  kluven, och vill gärna gömma mig bakom en mask…”

Hennes ord brände sig djupt in i min själ, då jag ju kände igen mig själv så väl i det hon skrev. Hon berättade med en kristallklar beskrivning hur månen påverkar henne. Och visst är det så många gånger, att kluvenheten infinner sig under vissa perioder och då vill man bara gömma sig och önskar att det snart går över. Så känner många av oss. Och den där ”masken att gömma sig bakom”  och ”månen som gäckar” är många människor väl förtrogen med.

4 thoughts on “I Fullmånens Tid …

  1. nåt att tänka över för mej …hur olika upplevelserna är
    Den här fullmåne peroden kändes månen för mej så nära ,varm och otroligt vacker ..jag fastnade vid att bara stå å se på ..en öppnande känsla ..och förundran.. över nattens skönhet ..i kontrast till ..och vila från dagarnas solbländade…
    vårljust gröna intensitet

    • Ja, det är ju så att vi känner olika inför månen och påverkas mer eller mindre av den. En del känner inget speciellt medan andra känner att de nästan ”går sönder” inombords. Häromdagen samtalade jag med en manlig bekant i telefonen. Vi brukar utbyta erfarenheter inom det mediala och vi kom in på det här med månen. Och då sa han till mig: ”Tänk, jag har inga problem att sova när det är fullmåne. Då sover jag som bäst och känner mig uppfylld av den på ett positivt sätt.”

      Din egen beskrivning om hur du upplevde månen var nyanserad, färgstark och otroligt vacker.

      • oj tack ..ja jag är tydligen en av dem som oftast reagerar positivt på månen..how come ?
        ingen aning om varför ..men som om den lyser rakt in i min själ och ger näring åt nånting där ..saknar den då den inte syns i någon av alla sina stadier.
        .kikar efter den nästan varje kväll liksom efter stjärnorna.

        som om nåt fattas mej då den inte syns ..ser den antagligen som en del av mej😉
        fast jag vet att den är allas

        //mer fäst vid den än vid solen ..men så är jag också en nattmänniska

Kommentera

