Jag är inte borta


heaven
Jag har bara gått in i nästa rum. Jag är fortfarande jag och du är du. Vad vi var för varandra tidigare är vi fortfarande för varandra. Tilltala mig med mitt vanliga namn. Tala till mig på samma sätt som du alltid har gjort. Förändra inte din röst. Gör den inte extra högtidlig eller fylld av sorg. Skratta åt samma saker som vi brukade skratta åt. Låt mitt namn höra till vardagslivet, som det alltid har gjort. Uttala det i lätt ton utan spår av någon skugga. Livet är likadant som det alltid har varit. Dess betydelse har inte förändrats, det fortsätter oupphörligt. Varför skulle jag vara borta bara för att du inte kan se mig? Jag väntar på dig under en tid, någonstans mycket nära dig, alldeles runt hörnet. Var lugn allt är i sin ordning.

(Text & bild lånad från webben)

10 thoughts on “Jag är inte borta

  1. Hej Rozie!
    Vackert skrivit och en underbar bild🙂
    En liten lustig sak. Jag lägger upp gamla dikter som jag har skrivit genom åren på Facebook och i dag
    tänkte jag lägga ut denna.
    Förtröstan.
    Ljuset är den energi som ger oss styrka, kraft och mod.
    Religionen kom den dag, då vi trodde att vi dog.
    Ingen tror på själavandring, då vår kropp till slut finner ro.
    Men till den klene kan jag säga, du behöver ingen tro.
    Ty ljuset blir till hihimmelen en bro, där alla själar kommer att bo.
    Så hav tröst du klene i din tro, även din själ kommer att finna ro.
    Text: Bengt Lilja

    • Hej, Bengt!
      Ja, både texten och bilden är helt fantastiskt underbara.😀
      Du gör helt rätt i att lägga ut din fina dikt på Facebook. Skänker tröst till de som oroas inför ”det oundvikliga”, vilket kommer att ske med oss alla.
      Ha det gott, och tack för besöket här hos mig./Rozie

  2. Hej Rozie, nu har jag äntligen hittat hit…Allt har en mening och är förutbestämt är jag övertygad om.
    – Jag är övertygad om att jag har mina nära och kära som finns på andra sidan med mej…Dom ger se till känna på olika sätt, och ger mej svar på många frågor. Det känns så underbart att veta det.
    Ha det gott ♥
    Kram / Anneli

    • Hej, Anneli, glad att se dig här.
      Visst finns de där hos dig och det är helt fantastiskt att du kan känna det. Jag måste bara berätta en sak för dig. Du och jag har ju träffats via en av mina andra bloggar, ”Rozie Filosoferar”. Jag kände då direkt på mig att du ”har gåvan” och att du är ”känslig för andevärlden”. Jag kan bara önska dig ”Lycka Till” i din fina kontakt med dina nära och kära. Visst är det underbart att känna att de inte är borta från oss, utan finns där och ser till oss lite då och då. ♥
      Kram, go´aste vännen / Rozie

    • Du påminner så mycket om en annan bloggvän jag har, vilken jag inte hart hört ifrån på väldigt länge. Hon har också en obotlig sjukdom. Du och hon är så otroligt lika i ert sätt att skriva och uttrycka er. Lika go´a, varma och medkännande. För någon dag sedan funderade jag faktiskt på om ni är ”en och samma”… Fast det kanske ni inte är – utan bara två underbara kvinnor som var och en för sig sprider glädje över bloggarna med sin underbara godhet. Du brukar också använda dig av ett uttryck som påminner mycket om hennes. Men jag nämner det inte här.😉
      Kram ♥

Kommentera

